BAC 2013, în viziunea profesorilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Niveluri de performanţă şi probe specifice

BAC 2013, în viziunea profesorilor

Social 22 Iunie 2012 / 00:00 2341 accesări

Ministerul Educaţiei a transmis unităţilor de învăţământ liceal din ţară, prin intermediul inspectoratelor şcolare judeţene, chestionare privind modalitatea de desfăşurare a examenului de bacalaureat din 2013, adresate elevilor din clasele IX-XI. Ei îşi pot transmite părerea despre cum ar dori să fie Bacalaureatul până astăzi. Pe baza răspunsurilor acestora, reprezentanţii Ministerului Educaţiei ar putea decide modificarea modului de organizare şi desfăşurare a examenului de maturitate. Chiar dacă chestionarele se adresează exclusiv elevilor, ei nu sunt singurii implicaţi în derularea examenului de bacalaureat. Un rol vital îl joacă profesorii, a căror activitate la clasă este judecată în funcţie de rezultatele obţinute de elevi la Bac şi care supraveghează şi buna desfăşurarea a examenului. În plus, spre deosebire de elevi, anii petrecuţi în spatele catedrei şi în comisiile de Bacalaureat fac ca opinia cadrelor didactice să fie bazată pe experienţă şi situaţii reale întâlnite în timpul carierei. La nivelul municipiului Constanţa, părerile cadrelor didactice sunt împărţite.

BACALAUREATUL 2010, EXEMPLU DE URMAT Pentru directorul Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” (CNME) din Constanţa, prof. Camelia Ciurescu, în ceea ce priveşte desfăşurarea examenului de bacalaureat, ideal este modelul aplicat pentru sesiunea 2010 a testării, când probele de competenţe au fost susţinute în timpul anului şcolar. „Acest model a însemnat mai puţine emoţii pentru elevi, care la încheierea anului şcolar au mai avut de susţinut doar cele trei probe orale. În ceea ce priveşte organizarea probelor de competenţe în timpul anului şcolar, noi am reuşit să ne organizăm în aşa fel încât să nu fie afectate orele celorlalţi elevi. Pentru noi a fost soluţia ideală”, a spus prof. Ciurescu. Ea a precizat că, în forma actuală, examenul de bac se întinde pe o perioadă de 32 de zile, ceea ce este epuizant atât pentru elevi, cât şi pentru părinţi şi profesori. În ceea ce priveşte Bac-ul transdisciplinar prevăzut de actuala Lege a Educaţiei, acesta va fi o soluţie numai dacă şi la clase predarea va fi făcută transdisciplinar. „Copiii nu sunt pregătiţi pentru acest tip de examen, pentru că la clase nu au beneficiat de o predare corelată cu cerinţele testării”, a adăugat directorul CNME.

EXAMEN DIFERIT PENTRU ELITE La rândul său, directorul Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrân” (CNMB), prof. Vasile Nicoară, este de părere că examenul de bacalaureat ar trebui să fie diferenţiat şi pe niveluri de performanţă, mai exact nivelul A, pentru absolvenţii care vor să urmeze facultăţi de top şi nivelul B, pentru ceilalţi. „O asemenea propunere a fost transmisă Ministerului Educaţiei, din partea Alianţei Colegiilor Centenare, din care face parte şi unitatea noastră, alături de alte 56 de licee performante din România”, a declarat directorul CNMB. Din punctul de vedere al directorului adjunct al Liceului Teoretic „Ovidius”, prof. Carmen Bucovală, reprezentanţii ministerului de resort trebuie să ia în considerare corelarea gradului de dificultate a subiectelor cu numărul de ore prevăzute la clasă pentru diferite profiluri şi filiere. „De asemenea, este mai util pentru elevii de la filiera tehnologică să susţină proba specifică profilului din disciplinele pe care le studiază mai mult. Nu-i poţi pune în acelaşi rând pe elevii de la profilul teoretic, care studiază, de exemplu, biologia sau geografia de două ori pe săptămână, cu cei de la tehnologic”, a declarat prof. Bucovală. În ceea ce priveşte modul în care văd elevii desfăşurarea Bac-ului, datele vor fi centralizate abia în perioada următoare.



12