După un periplu dansat de o lună prin ţara lui Beethoven şi Wagner, osteniţi, dar cu satisfacţia lucrului bine făcut, balerinii constănţeni s-au întors, aseară, acasă. Timp de o lună, începând cu 2 decembrie 2010, artiştii Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” şi colaboratorii lor din Bucureşti, Timişoara şi Sibiu, i-au încântat pe iubitorii dansului clasic din Germania, dar şi pe elveţieni, cu 25 de spectacole din care a reieşit virtuozitatea lor tehnică şi artistică. Cele cinci titluri care au făcut parte din repertoriul tradiţionalului turneu au fost primite cu entuziasm, într-o ţară în care baletul clasic este deosebit de apreciat, la fel ca şi talentul balerinilor şcoliţi în ţara lui Danovski. Potrivit directorului Companiei de balet a teatrului constănţean, Elisabeth Pândichi Lux, spectacolele au fost prezentate în săli pline, iar în unele localităţi, doar zăpada şi gerul i-au ţinut pe unii nemţi departe de scenă.
Cel mai bine primit titlu a fost spectacolul „Giselle”, de Adolphe Adam, pus în scenă de Elisabeth Pândichi Lux şi Călin Hanţiu, un titlu relativ nou în programul tradiţionalului turneu, primit cu minute îndelungi de aplauze. De altfel, „Giselle” a fost ultimul spectacol al lui 2010. Evenimentul care are loc anual, în luna decembrie, a debutat pe 2 decembrie, în localitatea Saarlouise, cu spectacolul „Crăiasa zăpezilor”, după povestea lui Hans Christian Andersen, în coregrafia lui „Oleg Danovski”, turneul încheindu-se, pe 2 ianuarie, cu „Spărgătorul de nuci”, de Ceaikovski, în coregrafia lui Gheorghi Kovtun.
Alături de cele trei titluri amintite, în programul deplasării din Germania au mai fost incluse alte două spectacole clasice: „Lacul lebedelor”, de Ceaikovski, în viziunea lui Oleg Danovski şi „Cenuşăreasa”, de Serghei Prokofiev, coregrafiat de Călin Hanţiu.
Tradiţionalul turneu de balet în Germania, redus în ultimii ani, ca durată, a debutat în anul 1980 din colaborarea apreciatului coregraf Oleg Danovski cu impresarul Landgraff.