OTP, cel mai mare creditor independent din Europa Centrală, a ajuns la un acord privind achiziționarea subsidiarei din România a grupului elen National Bank of Greece - Banca Românească -, au declarat vineri pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul. "Există un acord, subsidiara NBG va fi vândută OTP", a declarat pentru Reuters o sursă din Atena. Luna aceasta, Leonidas Fragiadakis, directorul general al National Bank of Greece (NBG), al doilea grup bancar elen, a anunțat că urmează să fie vândute mai multe active în Balcani, inclusiv operațiunile din România. Vânzarea subsidiarelor NBG face parte din planul Comisiei Europene de restructurare a principalelor bănci elene, ce vizează majorarea capitalului și reducerea prezenței lor peste hotare. "Suntem foarte aproape de anunțarea unui cumpărător pentru Banca Românească (subsidiara NBG din România). Vânzarea va fi finalizată în următoarele luni și va majora capitalul și nivelul lichidităților grupului", a afirmat Leonidas Fragiadakis, adăugând că tranzacția este consiliată de Credit Suisse.
Pe lângă achiziționarea băncii, cumpărătorul va rambursa și un împrumut de 550 de milioane de euro pe care Banca Românească l-a luat de la NBG, ceea ce va majora nivelul lichidităților grupului. Pe piața românească, în luna octombrie 2003, grupul financiar National Bank of Greece (NBG) a cumpărat pachetul majoritar de la Banca Românească, deținând în prezent 99,279% din capitalul social al acesteia. Cu un capital social de peste 700 de milioane de lei și o rețea națională de 110 sucursale în majoritatea orașelor importante ale țării, Banca Românească are 22 de ani de activitate pe piața bancară din România.
Recent, directorul general al OTP, Sandor Csanyi, a anunțat că banca are la dispoziție aproximativ un miliard de dolari pentru achiziții în Europa de Est, inclusiv în România, și intenționează să lanseze o ofertă pentru preluarea Bancpost. OTP Bank oferă servicii financiare universale în Ungaria, România, Muntenegru, Croația, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia și Serbia, pentru mai mult de 13 milioane de clienți, prin intermediul unei rețele teritoriale de peste 1.500 de unități, ATM-uri și canale electronice.