Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a atribuit unui număr de trei bănci - Banca Transilvania, BCR și Garanti Bank - contractul având ca obiect achiziția de servicii de acceptare a plăților de impozite, taxe, contribuții și alte sume cuvenite bugetului general consolidat, efectuate cu carduri de plată în sistem online prin intermediul Sistemului Național Electronic de Plăți, valoarea acestuia fiind de 1,87 milioane de lei, fără TVA.
Potrivit unui anunț de atribuire, postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), tipul procedurii a fost licitația deschisă, iar criteriul de atribuire prețul cel mai scăzut.
Au fost depuse patru oferte, însă doar trei au fost admisibile.
Contractul intră sub incidența acordului privind contractele de achiziții publice și nu ar putea fi subcontractat.
Anunțul a implicat încheierea unui acord-cadru.
Contractul a fost atribuit pe 4 noiembrie 2016.
Președintele ANAF, Dragoș Doroș, a declarat, pe 6 octombrie, că instituția vrea să finalizeze, până la sfârșitul acestui an, înrolarea în portalul ghișeul.ro, astfel încât plata taxelor și impozitelor să se poată realiza și online.
"Înrolarea pe ghișeul.ro trebuie să se finalizeze. Este o operațiune începută acum șase luni și va trebui să fim gata până la finalul anului și cu plățile online", a explicat Doroș.
El a menționat că, în acest moment, plata taxelor și impozitelor cu cardul bancar este disponibilă în toate sediile ANAF.