Toate băncile din România vor avea obligativitatea să amplaseze monitoare în locuri vizibile, astfel încât consumatorii care trec pragul băncilor să fie informaţi atât despre detaliile financiare din unitatea respectivă, cât şi despre Protecţia Consumatorului, a anunţat, la Constanţa, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu. Decizia a fost luată tocmai pentru a diminua numărul reclamaţiilor depuse de către consumatori la adresa băncilor. „Deocamdată este la stadiul de proiect de ordin care este supus dezbaterii publice pe site-ul ANPC”, spune preşedintele ANPC. Cerbulescu a declarat că iniţiativa proiectului de ordin a fost prezentată şi comisarului european pe probleme de sănătate şi politici de protecţie a consumatorilor, John Dalli, cu care s-a întâlnit, zilele trecute, la sediul Comisiei Europene la Bruxelles. „Comisarul european a salutat această iniţiativă şi a menţionat sprijinul Comisiei Europene, întrucât un consumator informat care îşi cunoaşte drepturilor reprezintă un client capabil să-şi aprecieze capacitatea financiară de plată”, a mai adăugat Cerbulescu. Comisarul a subliniat că lucrările în domeniul financiar vor continua, iar Comisia Europeană face paşi importanţi în domeniul protecţiei consumatorilor, inclusiv prin publicarea tabloului de bord al pieţelor de consum (The Consumer Markets Scoreboard) unde se evidenţiază punctele forte şi slabe ale statelor membre în diferitele sectoare ale pieţei interne.