Băncile din România au ajuns de râsul curcilor, asta şi din cauza personalului care, în multe dintre cazuri, este angajat pe binecunoscutele... “pile”. Deşi habar nu au să se comporte cu potenţialii clienţi, nu au nici cele mai elementare noţiuni despre atitudinea unui salariat în sistemul privat, unele „pipiţe” – salariate ale băncilor – crezându-se, probabil, cel puţin directoare - sfidează clienţii, sfidează job-ul, se sfidează chiar şi pe ele, astfel că numele multor bănci este „terfelit” tot mai frecvent. Cu siguranţă mulţi directori ai unităţilor bancare habar nu au că numeroase salariate şi salariaţi sunt de o nesimţire crasă, clienţii fiind trataţi în ultimul hal. Din cauza nesimţirii multor salariaţi, singurii care au de suferit sunt clienţii sau potenţialii clienţi. Un exemplu în acest sens îl constituie Banca Garanti Bank, din Constanţa, cu sediul pe B-dul Tomis. Din cauza unei salariate care n-a făcut altceva decât să-şi bată joc de un potenţial client, aceasta „uitând” să-l informeze care este stadiul dosarului său de solicitare a unui credit de nevoie personale, între timp documentele de la dosar expirând (ea motivând că a fost perioadă de concedii, aşa că sărmanul client trebuia să alerge iar după documentele cerute), banca a fost amendată de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Constanţa, conform legii. Potrivit instituţiei, reclamaţia s-a dovedit a fi una întemeiată, ca multe altele la adresa băncilor. Tot din cauza unor salariaţi cu „capul în nori”, o altă bancă din Constanţa, al cărei nume nu a fost făcut public de către CJPR, a fost şi ea atenţionată întrucât salariaţii au cerut bani unui... mort. Deşi familia a anunţat imediat decesul persoanei respective, ducând chiar şi acte doveditoare unităţii bancare, aşa cum spun reprezentanţii CJPC, angajaţii băncii au continuat să trimită somaţii la adresa defunctului, într-un final el fiind chiar declarat şi în baza Biroului de Credite, ca… rău platnic.