Soluționarea alternativă a litigiilor bancare e de-a dreptul sublimă, dar lipsește... nu cu desăvârșire, ci 80%, în contextul în care băncile refuză opt din zece solicitări ale consumatorilor. „Avem 33 de dosare în lucru, 35 în faza de filtru și 105 clasate. Dintre cele 105, 84 au fost refuzate de către bănci, iar 21 au fost închise din cauza întârzierilor consumatorilor“, spune directorul Centrului pentru Soluționarea Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), Liviu Fenoghen. Cel mai des, consumatorii cer restituirea comisionului de risc perceput de bancheri pentru credite, rescadențarea împrumuturilor, diminuarea ratelor lunare (când oamenii consideră că sumele au fost majorate abuziv), returnarea unor taxe de administrare & monitorizare, înghețarea cursului francului elvețian și radierea înregistrărilor din Biroul de Credit. Dar de ce resping bancherii atât de multe cereri? Sunt mai multe motive, explică Fenoghen - „Fie există deja dosare înregistrate pe rolul instanței, fie băncile au încercat să contacteze direct consumatorii. De asemenea, în unele cazuri s-au demarat deja procedurile de executare silită“.