Băncile omit să-şi informeze clienţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Băncile omit să-şi informeze clienţii

Economie 30 Noiembrie 2010 / 00:00 414 accesări

Istoria se repetă în ceea ce priveşte promovarea agresivă a serviciilor bancare fără ca acestea să fie prezentate explicit şi mulţi clienţi privesc cardurile de credit ca pe împrumuturi de consum, pentru că mulţi oameni nu înţeleg produsele băncilor, afirmă şeful OTP România, Laszlo Diosi. „Istoria se repetă în privinţa cardurilor de credit. Problema cu aceste produse este că oamenii nu le înţeleg. Clienţii retrag banii şi sunt fericiţi să îi cheltuiască. Aceasta este o chestiune legată de protecţia consumatorilor. Unele bănci vând din nou clienţilor un produs pe care aceştia nu îl înţeleg. Le spun mereu colegilor mei că le rup gâtul dacă vând unei bunicuţe un produs de investiţii bazat pe obligaţiuni chinezeşti emise pe 35 de ani. Nu este pentru o bunicuţă. Nu este bine, pur şi simplu”, a declarat directorul general al subsidiarei grupului ungar OTP. În acelaşi timp, cardurile de credit reprezintă o afacere bună datorită dobânzilor ridicate percepute şi a faptului că acum toate băncile „înoată în lichiditate în lei”, iar aceste resurse trebuie plasate, a adăugat Diosi. Şeful OTP Bank spune că unii clienţi nu sunt pregătiţi să utilizeze cardurile de credit pentru optimizarea veniturilor şi a economiilor. „Protecţia consumatorilor ar trebui să intervină şi să ceară o informare mult mai bună a clienţilor privind cardurile de credit, pentru că am observat că oamenii iau la rând băncile care dau aceste carduri de credit. Vom vedea care este ultima bancă”, a continuat Diosi. Potrivit datelor Băncii Naţionale a României, disponibile de la începutul anului 2008, în România existau în circulaţie la finele lunii septembrie 2,19 milioane de carduri de credit.

Taguri articol


12