Băncile se bat pentru clienţi prin ofertele de servicii bancare la pachet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Băncile se bat pentru clienţi prin ofertele de servicii bancare la pachet

Economie 29 Octombrie 2007 / 00:00 732 accesări

Vremurile cînd lupta băncilor se dădea, în principal, pe acapararea de noi clienţi, încep să apună. Cu greu se mai găseşte acum o persoană care să nu fi obţinut deja un credit. Din acest motiv, strategiile se modifică radical în domeniul serviciilor financiare. Mai întîi, din cauza concurenţei foarte ridicate, au apărut serviciile de refinanţare a creditelor. Din cauza faptului că se găsesc tot mai greu clienţi noi, băncile au început să-şi fure una alteia clienţii. Aceştia sînt convinşi să-şi mute creditul la noua bancă, în condiţii mai bune: o dobîndă mai scăzută şi o rată lunară de plătit mai mică. Drept bonus, li se oferă şi o sumă mai mare de bani. În acest fel, banca obţine nu doar un client nou, ci şi un credit nou, întrucît refinanţarea unui împrumut presupune şi plata comisioanelor de acordare şi administrare a respectivului credit. Pentru a-şi menţine în continuare afacerile, băncile trebuie să ofere nu doar credite, ci şi noi produse şi servicii de care lumea are nevoie.

În ultima perioadă a apărut şi fenomenul vînzărilor încrucişate, prin care banca vinde unui client mai multe produse şi servicii. Astfel, cel care-şi deschide un simplu cont în bancă primeşte odată cu acesta şi un card de credit, dar şi posibilitatea de a obţine un descoperit de cont, adică o sumă de bani sub forma unui credit, pe care o poate folosi doar dacă vrea şi doar atunci cînd are nevoie de ei. Mai mult, la pachet sînt incluse şi servicii precum internet banking, phone banking, prin care se pot efectua diverse operaţiuni, precum plăţi şi transferuri bancare, obţinerea de extrase de cont sau deschiderea de depozite direct prin internet sau telefon, fără să mergi la bancă. Un alt serviciu care-şi face tot mai mult loc în ofertele băncilor este cel de direct debit, prin care banca plăteşte facturile clienţilor săi, automat din contul deschis la bancă, la data scadentă. În acest fel, clienţii scapă atît de problema plăţilor întîrziate, dar economisesc şi timp, nefiind nevoiţi să stea la coadă la ghişee. Serviciile personalizate de private banking reprezintă o altă tendinţă urmată în ultima vreme de tot mai multe bănci. Pachetul de noi servicii poate fi însă o problemă pentru clienţi. Pentru a-i convinge să accepte noi produse şi servicii la pachet, băncile obişnuiesc să le ofere gratis, adică fără a percepe taxe, diverse alte produse, precum un card sau un credit tip overdraft. În acest fel, băncile reuşesc să emită o mulţime de astfel de carduri, care devin însă o pacoste pentru multă lume. Puţini ştiu că atît pentru un card, cît şi pentru orice alt serviciu bancar, inclusiv un simplu cont, trebuie plătit un comision lunar de administrare, indiferent dacă acesta este sau nu utilizat. Ştiind că deţin un card gratis, pe care nu-l folosesc, oamenii nu mai merg la bancă pentru a plăti comisionul şi astfel se pot trezi, după luni de zile, că devin datori la bancă...

Taguri articol


12