ROMÂNIA, PIAŢĂ BUNĂ PENTRU FACEBOOK BANKING. Cât de curând, întrebarea esenţială nu va mai fi „Cu cine faci banking?”, ci „Unde?”. La ghişeu, pe telefonul mobil, online sau pe Facebook? Fenomenul nu îi ia prin surprindere pe cei de la Banca Naţională a României (BNR), care se aşteaptă ca, în cel mult un an, să apară aplicaţii de „facebook banking” şi în România, ţara noastră fiind o piaţă foarte bună pentru acestea. „Ne îndreptăm spre lucruri extrem de interesante. Internet banking-ul este deja de domeniul trecutului. Acum discutăm despre banking pe reţelele de socializare. Astfel de aplicaţii nu există încă în România, dar există în Europa, din nevoia mediului bancar de a se redefini, de a se reorganiza după o o criză economică şi financiară în care a fost serios implicat”, a declarat viceguvernatorul BNR, Bogdan Olteanu. Problema care se pune este dacă o bancă ar trebui sau nu să fie pe Facebook. „Ne punem şi noi întrebări despre ce putem şi ce nu putem să facem. A avut loc chiar şi o dezbatere între băncile centrale din UE, legată de prezenţa instituţiilor financiare pe reţelele de socializare. Există bănci care au conturi pe Facebook, dar şi bănci care consideră că trebuie să păstreze o imagine de conservatorism, fiind cu unul sau doi paşi în spatele tehnologiilor de vârf, fapt care dă încredere clienţilor”, mai spune Olteanu.
FOND DE INVESTIŢII PE TWITTER. Şi platforma de microblogging Twitter a intrat pe radarul pieţelor financiare, după ce firma londoneză de investiţii Derwent Capital Markets a lansat un fond de hedging de 40 milioane dolari, care se va folosi de Twitter pentru a se orienta în plasarea investiţiilor. Mai exact, fondul va monitoriza o selecţie de pagini, în timp real, pentru a înregistra „sentimentele” pieţei, înainte de a manevra banii.