Bani din belşug pentru promovarea „frunzei”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Bani din belşug pentru promovarea „frunzei”

Eveniment 04 Ianuarie 2011 / 00:00 415 accesări

După ce a cheltuit peste 800.000 de euro pentru o frunză, despre care unii au spus că ar fi fost copiată, conducerea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) pregăteşte noi cheltuieli pentru promovarea frunzei, care, chipurile, ar reprezenta România, ca şi cum în alte ţări cresc copaci fără frunze. Potrivit unui anunţ de participare publicat pe site-ul guvernamental de licitaţii publice, MDRT alocă 6,94 milioane de lei, fără TVA, pentru servicii de difuzare a unor spoturi publicitare pe canale TV şi pe posturi radio naţionale în perioada 1 aprilie - 1 decembrie 2011, privind promovarea programului “Exploraţi Grădina Carpaţilor”. Principalele modalităţi de finanţare şi plata sunt reprezentate de „proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, programe din Fondul European de Dezvoltare”. „Obiectivul campaniei este promovarea programului Exploraţi Grădina Carpaţilor, astfel încât un număr tot mai mare de români să-şi petreacă vacanţa în ţară. Publicul ţintă este reprezentat de turiştii potenţiali cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, din mediul urban, cu venituri medii şi cel puţin studii medii”, se menţionează în caietul de sarcini. Potrivit anunţului, companiile ofertante trebuie să facă dovada că media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani este egală sau mai mare de 3,2 milioane de lei sau echivalentul acestei sume în euro. Totodată, se solicită date referitoare la experienţa membrilor echipei în activităţi similare şi experienţă generală a companiei în activităţi similare, precum şi cel puţin o recomandare din partea unor instituţii care au derulat campanii publicitare. Ministrul a precizat totodată că brandul turistic al României va fi promovat şi pe posturi TV internaţionale, dar încă nu a fost stabilit despre ce canale media este vorba. Brandul turistic al ţării a fost lansat pe 29 iulie la Shanghai, în China, la Expo 2010. Chiar în ziua lansării, în mass-media a fost remarcată asemănarea dintre frunza din noul logo de promovare turistică a României şi logo-ul unui proiect de transport internaţional. Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat în legătură cu zvonurile apărute privind plagiatul logo-ului că întreg conceptul a fost cumpărat cu toate drepturile de autor şi că situaţia este legală.



12