Bani europeni pentru promovarea produselor alimentare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Bani europeni pentru promovarea produselor alimentare

Politică 24 Ianuarie 2009 / 00:00 570 accesări

Asociaţiile profesionale şi interprofesionale din domeniul agroalimentar pot obţine fonduri europene pentru promovarea produselor pe piaţa comunitară, UE finanţînd 50% din costurile pentru aceste programe. Potrivit Ministerului Agriculturii, acţiunile de promovare vizează produsele agricole şi metodele lor de producţie, precum şi produsele alimentare agricole. „Originea produsului care face obiectul acţiunilor poate fi însă indicată atunci cînd aceasta reprezintă o denumire conferită în temeiul legislaţiei comunitare”, se arată în document. Practic, activităţile finanţate pot fi legate de promovarea fructelor şi legumelor proaspete sau procesate, a inului textil, plantelor vii şi produselor de horticultură ornamentală, dar şi de uleiul de măsline, uleiurile din seminţe, lapte şi produse lactate, carne proaspătă, refrigerată sau congelată. Organizaţiile care vor să obţină fonduri UE pentru promovarea produselor agricole în ţările terţe pe piaţa comunitară trebuie să depună la Ministerul Agriculturii, pînă la 31 martie 2009, propunerile de programe cu acţiunile de informare şi promovare. Ulterior, propunerile selectate vor fi transmise CE pentru evaluare în vederea finanţării pînă la 30 noiembrie 2009. Dacă UE îşi dă acordul şi finanţează aceste programe cu 50% din costul programului de promovare, restul fondurilor revine statului membru şi organizaţiilor profesionale şi interprofesionale, acestea din urmă trebuind să contribuie cu cel puţin 20%. Programele se realizează pe o perioadă de cel puţin un an şi de cel mult trei ani de la data intrării în vigoare a contractului. Sumele alocate de CE pentru toate cele 27 de state membre pe acest program se situează între un milion de euro, la miere, produse apicole, in textil, dar pot ajunge şi la 12 milioane euro în sectorul vinurilor.



12