Bani înapoi abonaților Vodafone suprataxați pentru serviciile în roaming

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Bani înapoi abonaților Vodafone suprataxați pentru serviciile în roaming

Social 06 Octombrie 2016 / 07:11 1271 accesări

Operatorul de telefonie mobilă Vodafone trebuie să le restituie, la cerere, abonaților care beneficiază de oferta „Roaming pe zi” orice sumă achitată de aceștia peste nivelul de 50 de euro/lună (fără TVA) pentru consumul de date în roaming efectuat după 1 iulie 2012, anunță ANCOM. „Au dreptul la restituirea sumelor plătite în plus inclusiv cei care la data cererii nu mai dețin calitatea de abonați ai Vodafone”, se menționează într-un comunicat al Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Comunicațiilor (ANCOM).

Procedura pe care utilizatorii o pot urma pentru a obține restituirea acestor sume „trebuie afișată de operator pe pagina proprie de internet, la secțiunea Roaming, iar abonații afectați trebuie informați individual despre posibilitatea de a primi aceste sume în condițiile legii”, precizează ANCOM. Totodată, „până cel mai târziu la data de 1 decembrie 2016, Vodafone are obligația să pună la dispoziția acestor categorii de abonați un serviciu de informare cu privire la consumul cumulat exprimat în volum sau în moneda în care le este emisă factura, care să garanteze astfel aplicarea plafonului de date”. Tot până la această dată, „operatorul are obligația de a nu le percepe acestor abonați nicio sumă ce depășește cuantumul de 50 de euro/lună (fără TVA) pentru serviciile de comunicații de date în roaming”, mai precizează ANCOM.

Potrivit Regulamentului (UE) nr. 531/2012, utilizatorii care călătoresc în străinătate au dreptul să beneficieze de un „plafon” financiar implicit la utilizarea serviciului de date în roaming (inclusiv internet mobil), dincolo de care accesul la acest serviciu este blocat automat, cu excepţia cazurilor în care clientul îşi exprimă explicit consimţământul pentru continuarea utilizării serviciilor şi depăşirea plafonului. Potrivit ANCOM, „pentru a evita șocul facturilor mari rezultate din utilizarea serviciilor de date în străinătate, în cazul în care utilizatorii nu optează explicit pentru un alt plafon din oferta comercială a operatorilor sau nu renunță în mod expres la plafonul implicit, operatorii au obligația să aplice automat plafonul financiar implicit, a cărui valoare este de 50 de euro/lună (fără TVA), sau un plafon exprimat în volum de date care corespunde unei sume de maximum 50 de euro/lună (fără TVA). ANCOM menționează, în comunicatul citat, că a sancționat compania Vodafone România SA cu amendă contravențională în valoare de 100.000 de lei „pentru că nu a aplicat plafonul financiar sau de volum maxim care să limiteze consumul de date în roaming la costul implicit de 50 de euro/lună (fără TVA) sau la un alt nivel ales de utilizatori dintre cele puse la dispoziție de propriul furnizor”.

Taguri articol


12