Din bugetul alocat anul trecut Ministerului Transporturilor au rămas bani! De ce nu s-au cheltuit, în condiţiile în care firmele contractoare se plâng că nu şi-au primit banii? Misterul nu va fi elucidat, dar acum Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vrea ca Guvernul să realoce, în 2010 şi 2011, banii rămaşi necheltuiţi până la finele anului trecut din finanţarea construcţiei tronsoanelor de autostradă Drajna-Feteşti şi Feteşti-Cernavodă ale Autostrăzii Soarelui, adică 14,53 milioane lei. Această sumă face parte din finanţarea de 170 milioane de lei (46,38 milioane euro) aprobată de Guvern în 2006 pentru acte adiţionale în vederea accelerării lucrărilor la cele două tronsoane şi rezolvarea unor revendicări din partea constructorilor. Din totalul de 170 milioane de lei, pentru anul 2006, a fost prevăzută în bugetul MTI suma de 136,44 milioane de lei, din care au fost cheltuite 107,98 milioane de lei. Pentru anumite lucrări şi reclamaţii emise de constructori s-a stabilit ca remunerarea acestora să se facă într-o singură tranşă plătită în 2006, iar pentru alte categorii s-a prevăzut ca plata să fie realizată lunar, în tranşe egale, pe parcursul anilor 2006-2009. \"Astfel, rezultă o valoare totală rămasă de decontat de 3.429.951 euro (echivalent a 14,53 milioane lei la un curs mediu de schimb pentru anul 2009 de 4,2373 lei/euro), calculată ca diferenţă între valoarea actelor adiţionale la contractele sus menţionate (46.384.821 euro) şi plăţile efectuate până la 31.12.2009 (42.954.870 euro)\", se arată într-un proiect de HG, elaborat de MTI. Din suma rămasă necheltuită vor fi realocaţi în acest an 5,85 milioane de lei şi 8,67 milioane de lei anul viitor. Tronsonul Drajna-Feteşti a fost construit de asocierea Astaldi-Max Bogl-CCCF, pentru 95,43 milioane de euro, iar sectorul Feteşti-Cernavodă, de consorţiul Max Bogl-Astaldi-CCCF, pentru 40,4 milioane de euro. Finanţarea lucrărilor a fost asigurată în proporţie de 75% din fonduri europene, prin facilitatea ISPA, şi 25% de bugetul de stat.