Discursul susţinut de candidatul democrat la Casa Albă s-a bucurat de mare succes în capitala Germaniei, fiind urmărit de 200.000 de persoane joi seară. Mulţimea se adunase încă de după-amiază pe strada care leagă Poarta Brandenburg de Coloana Victoriei. În acest discurs fără precedent pentru un candidat la Casa Albă aflat în deplasare în străinătate, Barack Obama a cerut unirea europenilor şi americanilor pentru a combate diferenţele dintre aliaţi, rase şi religii şi pentru a depăşi împreună provocările cu care se confruntă planeta.
Un alt indiciu al popularităţii de care se bucură candidatul democrat la Casa Albă în Europa este declaraţia preşedintelui francez Nicolas Sarkozy care îl consideră “camaradul” său. “Contrar consilierilor mei din echipa diplomatică, nu am crezut niciodată în şansele lui Hillary Clinton. Am crezut întotdeauna că Obama va fi cel nominalizat”, a precizat Nicolas Sarkozy. “Sînt singurul francez care îl cunoaşte”, a declarat Nicolas Sarkozy, care s-a întâlnit cu Obama pentru prima dată în 2006, la Congresul de la Washington şi a păstrat o amintire foarte plăcută a acestei întîlniri. Totuşi şi candidatul republican, John McCain a fost la rîndul său primit la Elysee în primăvară.
Barack Obama pare să facă cei mai hotărîţi paşi spre Casa Albă. Două-treimi dintre alegătorii hispanici din SUA îl susţin în cursa prezidenţială, arată un sondaj de opinie citat de Reuters. Sondajul, realizat de Institutul Pew Hispanic Center, arată că 66% din alegătorii hispanici l-ar vota faţă de doar 23% care îl susţin pe republicanul John McCain. 65% dintre alegătorii hispanici tind să simpatizeze Partidul Democrat faţă de doar 26% care se identifică cu republicanii. Hispanicii, care reprezintă 15% din populaţia SUA şi 9% din electorat, ar putea juca un rol important în statele din sud-vestul ţării, precum şi în Florida. În 2004, preşedintele George W. Bush a obţinut doar 40% din votul populaţiei hispanice.
Pentru a-şi spori avantajul, echipa de campanie a candidatului democrat la Casa Albă a estimat că va cheltui cinci milioane de dolari pe spoturi publicitare care vor fi transmise pe canalele americane de televiziune în timpul Jocurilor Olimpice de la Beijing. Spoturile candidatului democrat vor fi difuzate pe postul de televiziune NBC şi pe filialele acestuia, care vor transmite la rîndul lor diferite competiţii olimpice. Este un eveniment rar, dacă nu chiar inedit, ca un candidat să difuzeze spoturi publicitate la nivel naţional pe o perioadă atît de lungă. În general, candidaţii se mulţumesc să difuzeze spoturi publicitare în statele considerate cruciale. Potrivit societăţii specializate în publicitate politică, Media Analysis Group, candidaţii la Casa Albă vor aloca circa 800 de milioane de dolari publicităţii televizate în 2008. În 2004, candidaţii au alocat în total 500 de milioane de dolari acestui mijloc de publicitate.