Barjele, promovate ca modalităţi de transport eficient în UE

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Barjele, promovate ca modalităţi de transport eficient în UE

Justiție 16 Septembrie 2013 / 00:00 253 accesări

Deşi barjele se numără printre mijloacele de transport cele mai favorabile mediului şi cele mai eficiente din punct de vedere energetic, în prezent acestea transportă doar aproximativ 6% din volumul mărfurilor europene în fiecare an. Din acest motiv, CE a anunţat noi măsuri pentru transportul unui volum mai mare de mărfuri pe râurile şi canalele Europei. Noile propuneri vizează valorificarea potenţialului neutilizat al celor 37.000 km de căi navigabile interioare din Europa. Aceste măsuri vor facilita transportul mărfurilor şi vor conduce la continuarea ecologizării sectorului, precum şi la încurajarea inovării şi la îmbunătăţirea oportunităţilor privind locurile de muncă. „500 de milioane de tone de marfă circulă deja de-a lungul fluviilor şi canalelor noastre în fiecare an. Aceasta înseamnă echivalentul a 25 de milioane de camioane, dar nu este suficient. Trebuie să ajutăm transportul pe căile navigabile pentru a deveni, pe termen lung, un sector de înaltă calitate. Trebuie să eliminăm blocajele care îl împiedică să se dezvolte şi să investim în competenţele forţei de muncă din acest sector”, a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene şi comisarul responsabil cu transporturile, Siim Kallas. Ce propune CE? În primul rând, îmbunătăţirea transportului de mărfuri pe căile navigabile prin modernizarea ecluzelor, a podurilor şi a canalelor de navigaţie. Totodată, noul mecanism „Conectarea Europei” şi orientările TEN-T acordă prioritate noilor oportunităţi de finanţare pentru căile navigabile interioare, care sunt, de altfel, o componentă importantă a şase dintre cele nouă coridoare ale reţelei centrale TEN-T.

Taguri articol


12