„Barometrul atitudinilor utilizatorilor”, la Biblioteca Judeţeană (I)

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
La final de an

„Barometrul atitudinilor utilizatorilor”, la Biblioteca Judeţeană (I)

Cultură 28 Decembrie 2013 / 00:00 637 accesări

Finalul de an, care corespunde cu promisiunea unui nou început, cel puţin al unui nou an calendaristic, este sinonim şi cu bilanţul, iar una dintre cele mai importante instituţii de cultură ale Constanţei, Biblioteca Judeţeană (BJ) „Ioan N. Roman”, nu face abstracţie de la această normă. De aceea, în decembrie, bibliograful Ionel Alexe şi-a propus, la fel ca în ultimii doi ani, să întocmească prin cercetare sociologică un „barometru” al atitudinii utilizatorilor serviciilor bibliotecii în anul 2013, prin distribuirea unor formulare către utilizatori. Acestea, după ce vor fi interpretate, vor contura profilul celui care calcă pragul BJ, modul în care percepe această instituţie şi aşteptările sale.

CERCETARE SOCIOLOGICĂ „Barometrul atitudinilor utilizatorilor este o cercetare sociologică, un instrument ştiinţific de descriere a publicului activ al serviciilor BJ. Scopul acestuia este să ofere managementului instituţiei informaţii corecte şi relevante pentru elaborarea politicilor şi proiectelor sale, contribuind astfel la dezvoltarea serviciilor bibliotecii, la adaptarea lor la cerinţele utilizatorilor”, spune bibliograful Ionel Alexe. Barometrul a fost realizat pe baza răspunsurilor a 140 de persoane, de peste 14 ani. Până la interpretarea datelor din chestionarele completate de utilizatori, la sfârşitul acestui an, „Barometrul atitudinii utilizatorilor din anul 2012” este util pentru a vedea modul în care a fost percepută instituţia anul trecut, dar şi în anul care se apropie de final, având în vedere că schimbările care pot apărea într-o astfel de instituţie nu pot fi extreme.

PROFILUL BIBLIOTECARULUI Pentru că, în orice instituţie, factorul uman contează foarte mult, fiind esenţial în stabilirea raporturilor între interior (bibliotecă) şi exterior (public), cei care au participat la chestionar au „evaluat”, printre altele, modul în care se comportă bibliotecarii. „Cititorii bibliotecii noastre sunt mulţumiţi de asistenţa oferită de bibliotecari în rezolvarea problemelor lor de informare. Este vrednic de luat în seamă procentul extrem de mare de subiecţi - 73% - care se declară foarte mulţumiţi de ajutorul bibliotecarilor. Cu toate acestea, am dorit să privim mai în detaliu la felul în care cititorii evaluează personalul de specialitate al bibliotecii noastre. Rezultatele obţinute sunt foarte favorabile bibliotecarilor. Marea majoritate a subiecţilor îi consideră ca având un grad foarte înalt de cunoştinţe generale. Apreciate de utilizatori sunt răbdarea şi rezistenţa la stres a bibliotecarilor, abilităţi de comunicare, atitudinea altruistă, calităţi pe care le posedă, conform chestionarului, într-un grad foarte mare (aproximativ 70%). „Concluziile de mai sus susţin foarte clar ideea că unul dintre punctele forte ale Bibliotecii Judeţene Constanţa este reprezentat de memoria sa vie, grupul de bibliotecari”, conchide bibliograful Ionel Alexe. (Va urma)

Taguri articol


12