După ce reprezentanţii patronatelor din transporturile rutiere au oferit soluţia - pe care ei o cred singura posibilă (!) şi pe care Ministerul Transporturilor/MT a refuzat-o (!) - de a integra în preţul carburanţilor banii necesari întreţinerii infrastructurii rutiere, acum MT stă în praful drumului şi se plînge că transportatorii nu vor să cadă la pace şi că o eventuală eliminare a rovinietei va lăsa drumurile naţionale fără niciun ban. „Am avut o întîlnire la Guvern cu reprezentanţii transportatorilor, fiind găsite soluţii la 20 din cele 21 de solicitări ale acestora. O singură solicitare a transportatorilor nu a fost îndeplinită, cea de eliminare a rovinietei, deoarece trebuie să punem ceva în locul acesteia, fiindcă reprezintă singura sursă directă de venit pentru întreţinerea drumurilor naţionale. Vom forma o comisie, împreună cu transportatorii şi Ministerul de Finanţe, pentru a găsi soluţiile pentru eventuala eliminare a rovinietei”, a precizat secretarul de stat în MT, Septimiu Buzaşu. El a mai declarat că totuşi, soluţia oferită de marii transportatori - introducerea taxei de drum în acciza la carburanţi - este de apreciat şi trebuie analizată cu atenţie, fiindcă această mişcare ar putea avea un efect direct asupra preţului carburanţilor, şi ar putea influenţa astfel piaţa. Secretarul de stat a mai precizat că, potrivit directivei europene, ar trebui introdusă o taxă de drum pe „reţeaua de cea mai înaltă clasă”, dar cum România nu are decît 215 kilometri de autostradă, taxa de drum este aplicată pe drumurile naţionale, şi nu pe autostrăzi! „Poate cînd reţeaua de drumuri naţionale va depăşi 500 de kilometri, vom avea şi noi o taxă pe autostrăzi”, s-a lamentat Buzaşu. El a mai spus că actualele încasări din rovinietă se ridică la 150 milioane de euro pe an - o sumă mult prea mică pentru a asigura întreţinerea drumurilor naţionale - banii necesari pentru întreţinerea reţelei cu o lungime de 16.000 de kilometri depăşind 350 milioane de euro.