Secţiunea dedicată vizei pentru SUA de pe site-ul Ministerului de Externe a înregistrat peste 40.000 de accesări în decursul celor două luni de derulare a campaniei de informare care vizează includerea României în programul Visa Waiver, a precizat MAE. Campania de informare privind procedura de solicitare a unei vize temporare americane, iniţiată de Ministerul de Externe în parteneriat cu Ambasada Statelor Unite la Bucureşti, la 7 aprilie 2010, şi-a dovedit eficienţa şi poate fi considerată un exemplu pentru folosirea cu succes a noilor medii virtuale de comunicare. Potrivit MAE, elementul vizual pentru semnalizarea secţiunii speciale de pe pagina de internet a ministerului a fost inserat şi în paginile de internet ale misiunilor României pentru informarea facilă a cetăţenilor români de peste graniţe, în timp ce, prin intermediul Ambasadei României la Washington şi a celorlalte misiuni din SUA, a fost asigurată informarea membrilor comunităţii româneşti despre această campanie. Ministerul de Externe şi Ambasada Statelor Unite la Bucureşti au lansat campania de informare “Viză pentru SUA”, un demers ce nu presupune costuri şi vizează includerea României în programul Visa Waiver, ceea ce le-ar permite cetăţenilor români să călătorească fără vize în SUA. Campania încearcă să contribuie la scăderea ratei de refuz a solicitărilor de viză pentru SUA, unul dintre principalele motive pentru care România nu a fost inclusă în Visa Waiver. Prin intermediul iniţiativei, cetăţenii români primesc informaţii despre procedura de solicitare a vizelor şi principiul care stă la baza evaluării individuale a fiecărei solicitări depuse la Consulatul american. În acelaşi timp, candidaţii sunt îndemnaţi să-şi facă evaluarea personală în funcţie de criteriile din legislaţia americană, acestea fiind prezentate pe site-urile MAE şi al Ambasadei SUA. Prin această autoevaluare, şansele de a completa un dosar de viză credibil cresc, menţionează MAE.