Companiile prezente cu produse în marile lanţuri de magazine \"se bat\" pentru o poziţionare mai bună pe raft contra cost, pentru că le aduce vânzări mai bune, a declarat Delia Nica, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România şi reprezentant al Metro România. \"E bătaie pe taxa de poziţionare pe raft. Cine vrea să stea lângă extinctor nu plăteşte. Cine are o poziţie mai bună pe raft, vinde mai bine\", a spus Nica. Ea a dat un exemplu din turism şi a explicat că la un hotel, camerele cu vedere la mare sunt mai scumpe decât cele spre tomberoane. \"Rafturile în magazine nu sunt din cauciuc, nu pot fi extinse\", a afirmat Nica. Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, declara, în urmă cu două săptămâni, că le pregăteşte reţelelor de supermarketuri şi hipermarketuri o \"strategie europeană\", în urma căreia acestea vor trebui să elimine sau să reducă anumite taxe pe care le percep furnizorilor.