Mare minune, mare! Persistă pacea și prietenia dintre administrația portului, operatorii de profil și municipalitatea constănțeană. Primarul Decebal Făgădău și directorul general al CN APMC, Nicolae Dan Tivilichi, au prezentat joi masterplanul Portului Constanța și proiectul de modernizare a căii de acces pe la Poarta 1, care face parte dintr-un plan mai amplu, Civitas Portis. „Investiția va schimba fața intrării principale în port. Din strategia de dezvoltare a municipiului nu poate lipsi zona portuară“, a spus Făgădău, precizând că Primăria și APM vor avea o agendă comună de evenimente și, în plus, vor fi demarate acțiuni de curățenie și-n port. El a mai subliniat că, deși nu mai este acționar la CN APM, municipalitatea vrea să devină un important pilon de încredere și o punte de legătură în relația port - operatori - sindicate - investitori - „Vom asigura un traseu facil și fluid de obţinere a avizelor şi autorizaţiilor ce au ca obiect dezvoltarea de noi investiții pe platforma portuară“. De asemenea, stadionul Portul va fi redat orașului, ca să fie folosit de școli și universități. Și asta nu e tot. „Vom sistematiza zona de părăsire a Peninsulei, de la Vraja Mării. Vom avea două benzi de intrare, iar o treia va continua spre Portul Tomis. Vom face un punct pentru îmbarcare și debarcare a turiștilor în/din autocare, vom reface taluzul și vom aplica marcaje în stil european“, a mai spus primarul. Un alt proiect vizează legarea cu transport electric a terminalului de pasageri cu Peninsula și reabilitarea Șoselei Marinarilor. Și anticul turn cu ceas de la P1 dispare, fiind înlocuit de o construcție în ton cu epoca; modernizarea ar trebui să se încheie în august. Nu în ultimul rând, carosabilul va fi extins, iar traficul va fi fluidizat în zona Porților 5 și 7.