Bazarul oriental care va fi construit prin parteneriat public-privat de către Primăria Constanţa în parcarea de la Poarta 1 Port va avea comercianţi din Istanbul şi Damasc. Primarul Constanţei, Radu Mazăre, a prezentat ieri, în avanpremieră, cîteva din detaliile proiectului şi o reprezentare grafică 3D a Bazarului. „Am auzit voci ale cîrcotaşilor care afirmă că nu ne trebuie ţigănia de la bazarul oriental. Nu este deloc ţigănie. Este o investiţie extraordinar de serioasă. Parcarea supraetajată va fi mascată arhitectural cu motive orientale şi va fi amplasată în spatele bazarului. Bazarul propriu-zis va fi dominat de minaretul unei geamii. Vom avea o piaţetă la intrarea în bazar, iar în interior vor fi străduţe mici, cu negustori de la Istanbul, din Damasc şamd... Pe laterale vor fi restaurante şi cafenele, toate orientale”, a afirmat primarul. El a adăugat că nu trebuie să se confunde acest proiect cu aşa-numitul bazar din Constanţa, situat în cartierul Inel II. Bazarul de la Poarta 1 va avea în interior amenajate străduţe cu dulciuri, cu aur, cu pielărie, cu covoare, exact ca în oraşele orientale. „Dar amenajările interioare nu vor copia bazarurile din oraşele respective. Totul va fi amenajat într-un stil care bate mai degrabă spre Dubai. Va fi un alt pavaj, intersecţia străduţelor va fi un pic lărgită, vor fi amplasate băncuţe şi banchete. Bazarul va fi atît un spaţiu comercial, cît şi un spaţiu public. Alături de celelalte puncte de interes din zona Peninsulară, alături de Cazino şi de Portul de agrement, bazarul va fi un punct de atracţie foarte mare”, a subliniat Mazăre. Din estimările iniţiale, noul punct de atracţie din Peninsulă, deschis tot timpul anului, va atrage zilnic cel puţin 4.000 de vizitatori. Pentru construirea Bazarului, Primăria se va asocia într-un parteneriat public - privat cu un investitor care va pune în practică proiectul şi va exploata clădirea în condiţiile stabilite de Primărie, printr-o viitoare hotărîre de Consiliu Local. Primăria aduce utilităţile, pune la dispoziţie terenul şi intră în asociere cu investitorul conform legii, pe o perioadă de 49 de ani, investiţia totală ridicîndu-se la 15-18 milioane de euro. „Preferăm asocierea pentru că putem controla ce se întîmplă în bazar. Dacă vindeam terenul, proprietarul avea la un moment dat posibilitatea să schimbe destinaţia clădirii. Proiectul bazarului este realizat cu influenţe maure. În funcţie de firma cu care Primăria va face parteneriatul, vom face un proiect final de execuţie care poate avea influenţe turceşti, nu neapărat maure. Trebuie să facem şi altceva, pentru că toată Europa este plină de mall-uri. Dacă reuşim să construim şi şoseaua de coastă, garantez că nu va fi turist care să vină în staţiunea Mamaia fără să viziteze măcar o dată bazarul oriental. Eu sînt foarte mîndru de idee. Dacă va decurge totul bine, în toamnă vom realiza asocierea, după care începem construcţia. Nu mă aştept să avem probleme pentru că acolo nu este o zonă cu vestigii istorice, nu este o zonă care să pună probleme din punctul de vedere al Mediului. Construcţia ar trebui să fie realizată într-un an şi jumătate de la demararea lucrărilor”, a mai spus Mazăre.