Berceanu recunoaşte că amicii lui Băsescu au fost favorizaţi să participe la licitaţia pentru autostrada “Golden Blitz”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Berceanu recunoaşte că amicii lui Băsescu au fost favorizaţi să participe la licitaţia pentru autostrada “Golden Blitz”

Eveniment 23 Septembrie 2006 / 00:00 933 accesări

Consorţiul format din firmele Euroconstruct, Spedition UMB şi PA & CO International a fost desemnat, săptămîna trecută, cîştigător al licitaţiei pentru construcţia primului segment al autostrăzii Bucureşti – Ploieşti, de la km 19,5 pînă la Ploieşti. Euroconstruct, companie deţinută de patronii restaurantului preferat al preşedintelui Băsescu, Golden Blitz, a cîştigat mai multe contracte în ultimii doi ani cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), subordonată Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT), inclusiv cel pentru reparaţia autostrăzii Bucureşti-Piteşti. În 2005, firma deţinută de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu, patronii de la Golden Blitz, a cîştigat, alături de alte cinci companii, o licitaţie pentru întreţinerea celor 100 de artere principale ale municipiului Bucureşti pe o perioadă de cinci ani, în baza unor contracte cu o valoare cumulată de 106 milioane euro. Cei doi prieteni ai şefului statului de la Golden Blitz au fost şi asociaţi cu Dorin Cocoş, soţul Elenei Udrea, care a condus Cancelaria administraţiei prezidenţiale. Prin urmare, este limpede, pentru foarte multă lume, de ce tocmai Euroconstruct are noroc la banii publici destinaţi construcţiei, reparării şi întreţinerii drumurilor din România. Ultimul contract pe care l-a obţinut Euroconstruct, în valoare de 200 de milioane de euro, pentru realizarea primului tronson al autostrăzii Bucureşti-Braşov, a fost intens mediatizat, mai ales că au fost modificate condiţiile de participare la licitaţie. Potrivit unui cotidian central, organizatorul licitaţiei, CNADNR, a extins, după apariţia anunţului de licitaţie în Monitorul Oficial, condiţia impusă ofertanţilor privind experienţa, de la un portofoliu de 40 de km de autostradă, la 40 de km de autostradă sau lucrări de construcţie sau reabilitare a drumurilor naţionale cu mixtură asfaltică. Totodată, termenul de prezentare a ofertelor, stabilit iniţial pentru data de 6 iulie, a fost prelungit, în două etape, pînă la 25 iulie. "Nu cred că acel consorţiu a fost favorizat. Cred că, fără modificarea condiţiilor (de participare de licitaţie – n.r.), ar fi fost favorizată o companie străină", a declarat, vineri, ministrul Radu Berceanu, care a adăugat că nicio companie românească nu ar fi putut respecta condiţiile iniţiale ale proiectului. Prin declaraţia sa, vicepreşedintele PD Radu Berceanu nu a făcut altceva decît să confirme faptul că acest consorţiu care a cîştigat construcţia primului tronson al autostrăzii Bucureşti – Braşov a fost favorizat să participe la licitaţie. Şi poate să o şi cîştige, din moment ce Berceanu a admis că preţul final al lucărilor ar putea depăşi valoarea de 200 milioane euro, convenită iniţial. Chipurile, tocmai preţul mic oferit de consorţiul din care face parte şi Euroconstruct i-a descalificat pe ceilalţi participanţi la licitaţie: Strabag, din Austria, Vinci, din Franţa şi Vegyepszer, din Ungaria. Ce ar mai fi de spus în condiţiile în care, la data la care l-a învestit pe Berceanu în funcţia de ministru al Transporturilor, Băsescu l-a sfătuit pe acesta să privească atent spre agenţii economici români, spre constructorii români… Preşedintele i-a recomandat, la acea dată, ministrului democrat, să încurajeze constructorii români să se asocieze, pentru că, pînă în prezent, în majoritatea situaţiilor, aceştia au lucrat în subantrepriză pentru firme străine. Iată cum, la scurt timp, Berceanu s-a conformat, iar un contract de sute de milioane de euro din bani publici parcă a fost oferit pe tavă tocmai… amicilor lui Băsescu.



12