Berlinala a mizat pe popularitatea actorilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Când cinematografia germană face spectacol

Berlinala a mizat pe popularitatea actorilor

Monden 10 Februarie 2014 / 00:00 451 accesări

După o gală de deschidere scoasă din banalitate doar de aglomeraţia de celebrităţi naţionale şi internaţionale ca spectatori, a 64-a ediţie a Berlinalei pune bazele unei noi direcţii în evoluţia Festivalului Internaţional de Film. A 13-a ediţie sub conducerea lui Dieter Kosslick aduce în atenţie momente cruciale din istoria Germaniei. Lungmetrajul din deschidere, ”The Grand Budapest Hotel”, filmat în celebrele studiouri Babelsberg, era alegerea perfectă pentru a sublinia tradiţia cinematografiei germane şi infrastructura impresionantă de care se bucură, dar mai ales calitatea profesioniştilor pe care îi poate mobiliza oricând. A fost şi o legătură în timp între atmosfera suprarealistă din filmul clasic ”Cabinetul doctorului Caligari”, regizat de Robert Wiene, una dintre primele producţii filmate la Babelsberg, restaurat şi prezentat astfel în premieră la Berlinală, şi al şaptelea lungmetraj semnat de Wes Anderson. Având o distribuţie de staruri cu Ralph Fiennes drept cap de afiş şi un personaj în mod special scris pentru el de către regizor, alături de Edward Norton, Bill Murray, Jeff Goldblum, Tilda Swinton, Bob Balaban, Willem Dafoe sau Tony Revolori, Saiorse Ronan, Lea Seydoux, pentru a-i enumera doar pe cei care s-au aflat la premiera internaţională de la Berlin, ”The Grand Budapest Hotel” este cel mai spectaculos dintre filmele lui Wes Anderson de până acum în ceea ce priveşte bugetul şi distribuţia, dar fără a mai aduce nimic nou în stilul şi viziunea cu care ne-a obişnuit. Acţiunea se petrece în Europa, cu puţin înainte de declanşarea celui de-al Doilea Război Mondial, iar personajele trebuie să îşi dovedească umanitatea pe măsură ce ameninţarea distrugerii totale şi a războiului devine realitate.

A fost primul dintre cele 20 de filme selectate în competiţia oficială, supuse judecăţii juriului prezidat de producătorul James Schamus şi compus din producătoarea Barbara Broccoli, actorii Trine Dyrholm, Greta Gerwig, Tony Leung şi Christoph Waltz şi regizorii Mitra Farahani şi Michel Gondry. Dar spectacolul covorului roşu nu s-a oprit aici. Furtul operelor de artă din teritoriile ocupate de nazişti şi încercarea contracronometru de a le recupera este subiectul lungmetrajului semnat de George Clooney, ”The Monuments Men”, o altă megaproducţie finanţată şi filmată la Studiourile Babelsberg. George Clooney - regizor şi protagonist -, Matt Damon, Bill Murray, Bob Balaban, John Goodman şi Jean Dujardin au asistat la premiera internaţională, iar alte câteva mii de oameni au luat cu asalt spaţiile dedicate publicului în perimetrul Palatului Festivalului, pentru a fotografia sau vedea vedetele preferate. Ambele filme selectate în competiţie vor intra cu siguranţă în circuitele de distribuţie internaţionale, sub umbrela marilor studiuri americane ce au cumpărat drepturile de difuzare, ceea ce face din cea de-a 64-a ediţie a Berlinalei un succes de vizibilitate greu de egalat pentru Cannes, Festivalul Sundance fiind deja terminat şi fără mari achiziţii de filme. Însă acest succes va fi greu de egalat şi de către ediţiile următoare ale Berlinalei, pentru că filmul de autor nu presupune nume sonore de actori sau regizori.

Taguri articol


12