O propunere a ministrului pentru Energie şi Mediu vizând stingerea pe parcursul mai multor ore din timpul nopţii a luminilor din interiorul şi exteriorul magazinelor, birourilor şi clădirilor publice riscă să aducă bezna la Paris. Planul ministrului Delphine Batho ar lăsa în întuneric clădiri precum cel mai important magazin Louis Vuitton şi cabaretul Lido de pe Avenue des Champs Elysees. Luminile în aceste locaţii ar putea fi stinse în intervalul orar 1.00-7.00, începând din luna iulie, dacă propunerea este aprobată. Măsura ar trebui aplicată în toate oraşele şi satele din Franţa, cu scopul de a economisi energie şi bani, dar şi de a arăta moderaţie, după planurile ministrului Batho. Sectorul de retail a reacţionat însă dur la planurile ministrului Energiei, afirmând că acestea nu ţin cont de imaginea Franţei de cea mai importantă destinaţie turistică din lume. Noua regulă, care se adaugă interdicţiilor în vigoare privind deschiderea magazinelor duminica şi cumpărăturile noaptea, va afecta afacerile într-un moment economic dificil pentru Franţa. ”Grozav! Un alt mesaj pozitiv transmis cetăţenilor şi turiştilor: oraşul va fi în întuneric! Suntem gata să facem eforturi, dar Guvernul merge pe muchie de cuţit între moderaţie şi austeritate. Cu siguranţă putem găsi soluţii de protejare a mediului, fără un impact atât de puternic asupra societăţii şi economiei”, a declarat Sofy Mulle, vicepreşedinte al Consiliului de Comerţ din Franţa, organizaţie care reprezintă toţi cei 650.000 de retaileri francezi.
În cazul Parisului, planul ministrului, la care încă se lucrează, va pune sub semnul întrebării denumirea istorică de Oraşul Luminilor, câştigată atât ca urmare a faimei oraşului de centru al ideilor şi culturii în Epoca Luminilor (Iluminism) cât şi mai târziu, prin introducerea timpurie a iluminatului stradal. Ideea cu stingerea tuturor luminilor a fost pusă la păstrare în timpul fostului preşedinte Nicolas Sarkozy, dar are acum susţinere din partea guvernării preşedintelui socialist Hollande. Planul lui Nicolas Sarkozy a făcut parte dintr-un plan european de îmbunătăţire a eficienţei energetice cu 20% până în 2020. În luna ianuarie 2012, guvernarea Sarkozy a adoptat o prevedere care a intrat în vigoare în iulie şi obligă magazinele şi alte afaceri să stingă firmele şi reclamele luminoase pe timpul nopţii, între orele 1.00 şi 6.00.