Romanul „Biblia pierdută”, de Igor Bergler, este cea mai vândută carte din ultimii 20 de ani a unui autor român. Potrivit editurii Rao, volumul s-a vândut în aproape 51.000 de exemplare în doar patru luni de la apariție. Cartea va fi lansată pe Amzon.com şi în format digital pentru Kindle şi iBooks. Volumul a fost tradus de către Jean Harris în limbă engleză sub titlul de „The Lost Bible” şi îşi aşteaptă editorul internaţional.
„Trebuie să nu uităm nici o clipă că în România, arareori o carte a unui autor autohton trece de 5.000 de exemplare. Iar dacă o face, devine bestseller. E foarte greu să facem comparaţii cu vânzările de dinainte de '89, pentru că atunci cărţile se tipăreau în tiraje uriaşe şi vânzările erau oarecum controlate. În orice caz, nu putem vorbi despre condiţii de piaţă liberă. Iar în ceea ce priveşte vânzările din primii câţiva ani de la Revoluţie, nu avem cifre controlabile pe care să ne putem baza. De aceea spunem că avem de-a face cu cea mai vândută carte românească din ultimii 20 de ani, dar cu rezervele specificate, am putea spune că este una dintre cele mai vândute cărţi româneşti din istorie”, a spus directorul general al Rao, Ovidiu Enculescu.
CAMPANIE DE MARKETING FĂRĂ PRECEDENT „După ce a stabilit primul record la prevânzare, cel mai mare din istoria României, peste 10.000 de exemplare, apoi cel de vânzare în primul weekend la apariţia în librării - 3.200 de exemplare, romanul autorului român a devenit cea mai vândută carte la cea de-a 22-a ediţie a Târgului Internaţional de Carte Gaudeamus - cel mai mare târg al României, cu peste 1.600 de exemplare vândute. Tot aici, cei 125.000 de vizitatori ai târgului, au ales „Biblia pierdută” cea mai râvnită carte a acestei ediţii”, au precizat reprezentanți ai editurii Rao. De altfel, cartea are peste 20.000 de fani pe Facebook, un lucru, fără precedent în România, conform grupului editorial Rao. De asemenea, „Biblia pierdută”, de Igor Bergler a înregistrat vânzări record şi de Crăciun, astfel încât imediat după Anul Nou a ajuns să depăşească 50.000 de exemplare.
Secretul acestui succes constă în faptul că „Biblia pierdută” a beneficiat de o campanie de marketing fără precedent în România, la care se adaugă și faptul că a fost publicată în condiţii grafice deosebite, beneficiind de copertă cartonată cu supracopertă în formatul colecţiei „Rao Class”.
PAVEL ȘUȘARĂ: „E O CARTE PE CARE O PUTEM ASEMĂNA CU FILMELE LUI TARANTINO” Referitor la acest roman, criticul de artă Pavel Şuşară a spus că „Avem de-a face cu o carte unică, nu numai în literatura română. E o carte pe care o putem asemăna, schimbând ce e de schimbat, cu filmele lui Tarantino. Nu este o carte care flatează literatură de consum, literatură care cultivă misterele de budoar, misterele de frizerie, de cabinet de coafură, aşa cum a făcut Dan Brown, de pildă. N-are nici o legătură cu Dan Brown, dimpotrivă, cartea lui este o formă de a destructura tipul acesta de literatură de reţetă. Aşa cum face, de pildă Cervantes în „Don Quijote””.
Citește și:
În cinci zile, la București s-au cumpărat cărți de 3.200.000 euro