Bibliotecile şcolare, înlocuite de Centrele de documentare şi informare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Bibliotecile şcolare, înlocuite de Centrele de documentare şi informare

Justiție 19 Martie 2008 / 00:00 795 accesări

În locul bibliotecilor din unităţile de învăţămînt preuniversitar, Ministerul Educaţiei vrea să înfiinţeze 428 de centre de documentare şi informare. Valoarea totală a investiţiei este de aproape 18 milioane de lei. Potrivit consilierul ministrului Educaţiei, Mihaela Suciu, din valoarea totală a investiţiei, 14.380.000 lei sînt alocate pentru bunuri şi servicii, iar 3.596.000 lei pentru cheltuieli de capital. Fiecare unitate selectată va primi o sumă fixă în valoare de 42.000 de lei. Cele mai multe centre de documentare şi informare (CDI) vor fi înfiinţate în judeţele Argeş, Bacău, Bihor, Braşov, Bucureşti, Cluj, Constanţa, Dolj, Iaşi, Mureş, Prahova, Suceava, şi Timiş (cîte 12 în fiecare judeţ. În restul judeţelor, vor fi create cîte zece, respectiv cîte opt. Potrivit ordinului ministrului Educaţiei, fiecare CDI concentrează, în acelaşi spaţiu, un fond documentar pluridisciplinar, pe suporturi multiple, adaptat nevoilor utilizatorilor şi specificului şcolii, integrînd biblioteca şcolară. Prin CDI vor fi puse la dipoziţia elevilor şi profesorilor mijloacele de documentare şi informare, echipamentele care permit explorarea resurselor, precum şi un spaţiu adaptat în vederea organizării activităţilor şcolare şi extraşcolare. Spaţiul pentru realizarea unui CDI trebuie să aibă o suprafaţă de minimum trei metri pătraţi înmulţit cu 10% din numărul total al elevilor din unitatea de învăţămînt. Capacitatea de primire va fi de minimum 10% din numărul total al elevilor. Un CDI va cuprinde un spaţiu de primire a publicului, un spaţiu destinat profesorului documentarist, spaţiul informatic, spaţiul de lucru individual, spaţiul pentru lucrul în echipă, spaţiul pentru lectură de plăcere, spaţiul audio-video, spaţiul pentru cadrele didactice, spaţiul pentru orientare şi consiliere şi spaţiul de afişaj şi de depozitare (arhivare). Achiziţionarea mobilierului se va face în funcţie de vîrsta elevilor. Centrul va fi echipat cu calculatoare, imprimante, scanner, copiator, telefon, fax, televizor, căşti pentru TV şi DVD player, combină audio (CD, MP3, casete), căşti pentru combina muzicală, video-proiector, tablă interactivă, ecran de proiecţie, flipchart, aparat foto digital, cameră video, reportofon şi sistem de alarmă. Ministerul Educaţiei va asigura susţinerea financiară a programului de pregătire a personalului implicat în realizarea şi funcţionarea CDI, prin casele corpului didactic.



12