Bilete de tren mai scumpe

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
De la 1 septembrie

Bilete de tren mai scumpe

Social 24 August 2013 / 00:00 429 accesări

Veste proastă pentru românii care obişnuiesc să călătorească cu trenul. De la 1 septembrie, ei vor trebui să bage mai adânc mâna în buzunare pentru a-şi achiziţiona biletele la preţuri mai mari. Măsura a fost aprobată vineri de conducerea Ministerului Transporturilor, fiind luate în calcul evoluţia inflaţiei şi majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Călători, cu combustibili, energie sau piese. Dacă pentru rutele scurte, parcurse de trenurile Regio, majorările vor fi cuprinse între 10 şi 50 de bani, pentru rutele lungi, la trenurile InterRegio, scumpirea va fi de până la 10%. Astfel, de la 1 septembrie, în cazul unui tren Regio, preţul unui bilet la clasa a II-a pentru 51-60 de km ar putea creşte de la 7,30 lei, cât este în prezent, la 7,50 lei, în timp ce pentru un tren Inter Regio, pentru aceeaşi rută, preţul unui bilet se va majora de la 14,10 lei la 14,50 lei. Şi călătoria spre mare va fi mai scumpă. Dacă, până acum, cei care veneau de la Bucureşti la Constanţa cu trenul InterRegio plăteau 58,2 de lei, de la începutul lui septembrie ei vor achita 62 de lei. Pentru un drum cu acelaşi tren, din Capitală până la munte, în Braşov, preţul va urca de la 47 de lei la 50,5 lei. „La schimbarea mersului de tren 2011-2012, în decembrie 2011, la introducerea noilor ranguri de tren, tarifele la trenul Regio (fostul tren personal) au fost menţinute, iar pentru trenurile IR a fost calculat un tarif mediu între tariful de tren accelerat şi cel de tren rapid, după o metodologie şi principii aprobate de CA. Ultima majorare de tarife, din data de 14 august 2011, s-a reflectat în încasările anului 2012 cu un procent de creştere de şase la sută“, se arată în referatul de aprobare a creşterii de tarife. În document se mai precizează că la trenurile Regio peste zona de 500 km s-au adăugat sume fixe de 20 lei/zonă km la clasa I şi 12 lei/zonă km la clasa a II-a, deoarece peste această distanţă nu există trenuri directe, iar tarifele acestor zone sunt folosite la calcule pentru alte oferte şi facilităţi.



12