Călătoria cu trenul pe liniile ferate româneşti tinde să devină un lux, în curînd puţini fiind românii care vor mai scoate bani din buzunare la scumpirile pe bandă rulantă. Chiar dacă România a intrat de mai bine de o jumătate de an în Uniunea Europeană, condiţiile de călătorie în vagoanele şi trenurile româneşti sînt la nivelul unei ţări din lumea a treia. Autorităţile din domeniu se feresc şi acum să ofere date exacte privind alinierea la standardele europene, cea mai importantă preocuparea fiind majorarea tarifelor de călătorie. Majorate de cinci ori într-un an şi jumătate, preţurile biletelor pentru transport CFR vor fi şi mai mari din această toamnă. Conducerea CFR Călători va înainta Ministerului Transporturilor, cel mai probabil la începutul lunii septembrie, o nouă propunere de majorare a tarifelor la biletele de călătorie cu trenul. \"Nu ştim în acest moment cu cît vom majora tarifele. Trebuie să primim mai întîi coeficienţii de indexare în raport cu nivelul inflaţiei şi abia atunci vom putea calcula cu cît va creşte preţul biletelor\", a declarat directorul general al companiei, Alexandru Noapteş. Ultima majorare a tarifelor la biletele de călătorie pe calea ferată, de 7%, a fost operată la începutul lunii iunie. Reprezentanţii CFR Călători susţin că majorarea tarifelor se face prin decizie a Guvernului, trimestrial, cu cel mult 7%.