După sistemul scumpirii biletelor de tren fie de patru ori pe an fie, mai nou, ţinînd cont de fluctuaţiile preţurilor la carburanţi, CFR Călători face orice pentru a scoate banii din buzunarele călătorilor români. Foarte rar se întîmplă să nu reuşească, însă un exemplu în acest sens este întîmplarea din această lună, cînd solicitarea CFR Călători de a majora preţurile la bilete de la 1 august cu 7% nu a avut reuzultatul scontat. “Încă nu am primit vreun răspuns de la Ministerul Finanţelor şi Economiei (MEF) la solicitarea privind majorarea tarifelor cu 7% la 1 august. Trebuie întocmite normele metodologice, care pot să dureze o lună sau şi mai mult. Aceste norme sînt întocmite, întîi, de o comisie de la MEF, apoi de una de la Ministerul Transporturilor (MT) şi, în cele din urmă, de o comisie mixtă. Pot să vă spun că de la 1 august nu se majorează biletele, este posibil de la 1 septembrie, dar încă nu ştim”, a declarat directorul general al CFR Călători, Alexandru Noapteş. Acesta a anunţat, la începutul lunii, că a solicitat MEF şi MT să aprobe o creştere a tarifelor pentru călătoria cu trenul de 7%. “În cazul în care nu se va aproba creşterea la 1 august, modificarea va avea loc la 1 septembrie”, declara, pe 8 iulie, Noapteş. Cea mai recentă majorare a preţurilor pentru călătoria cu trenul, de 8,1%, a avut loc în septembrie 2007, după ce în luna iunie a aceluiaşi an tarifele au urcat cu 7%. Guvernul a emis, în 2006, o ordonanţă de urgenţă care permitea CFR Călători să majoreze trimestrial tarifele cu pînă la şapte puncte procentuale peste nivelul cumulat al inflaţiei de la precedenta creştere a costurilor călătoriilor.