Biletele RATC se pot cumpăra şi prin SMS

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În pas cu tehnologia

Biletele RATC se pot cumpăra şi prin SMS

Eveniment 14 Mai 2014 / 00:00 6424 accesări

Dacă până acum existau unii constănţeni care se plângeau că nu au de unde să cumpere bilete de călătorie pentru mijloacele de transport în comun la anumite ore, reprezentanţii RATC Constanţa au venit cu o soluţie simplă şi în pas cu tehnologia. Este vorba de noul serviciu al RATC care constă în achiziţionarea biletelor de călătorie sau a unui abonament pe o zi de pe telefonul mobil, trimiţând un SMS la un număr special (7424). „Pentru a avea un bilet valid, călătorul trebuie ca, înainte de urcarea în autobuz, să trimită SMS la 7424 cu numărul traseului pe care doreşte să meargă. De exemplu, pentru o călătorie pe linia 40C, călătorul va trimite textul: L40C (fără pauze). Cei care vor un abonament valabil pentru 24 de ore vor tasta textul: ZI, în timp ce pentru linia estivală care ajunge în staţiunea Mamaia se va trimite textul: ESTIVAL”, a explicat directorul RATC Constanţa, Ovidiu Tănase. Confirmarea se face tot prin SMS, călătorul primind un cod unic prin care se confirmă achiziţia biletului. În cazul unui control, SMS-ul primit de la numărul 7424, în care este menţionat codul unic emis, trebuie să fie prezentat controlorului. Potrivit reprezentanţilor RATC Constanţa, noul serviciu este funcţional de la începutul săptămânii şi se pare că are deja succes. „De când am implementat serviciul şi până astăzi (n.r. - ieri) au fost cumpărate 80 de bilete prin SMS. Din punctul meu de vedere este o modalitate simplă, mai ales pentru cei comozi, care nu vor să se deplaseze la un chioşc să-şi cumpere bilet”, a spus Tănase. În ceea ce priveşte preţurile pentru aceste tichete electronice, ele sunt puţin mai mari decât la chioşcuri. Astfel, tariful pentru o călătorie costă 0,4 euro + TVA, iar un abonament pentru o zi este 1,10 euro + TVA. Diferenţa de bani, explică directorul RATC, reprezintă costul serviciului, care le revine partenerilor proiectului. Reţelele în care funcţionează sistemul de achiziţionare de bilete prin SMS sunt Orange şi Vodafone, dar în curând vor putea fi cumpărate tichete şi prin reţeaua Cosmote. Cei care achiziţionează bilete prin SMS le vor plăti odată cu factura la telefon.

BILETUL PRIN SMS ESTE VALABIL FIE 40 DE MINUTE, PENTRU O CĂLĂTORIE, FIE 24 DE ORE, ÎN CAZUL ÎN CARE ACHIZIŢIONAŢI ABONAMENT PENTRU O ZI.

Serviciul funcţionează în mai multe oraşe din ţară, astfel că RATC îi asigură pe constănţeni că nu sunt probleme de sistem.

LINIILE COMASATE, UN SUCCES Deşi nu a fost o păcăleală, pe 1 aprilie, RATC Constanţa a comasat liniile 5 cu 40 şi 2 cu 43, cu scopul de a lega sudul cu nordul oraşului. „Am fost foarte mulţumiţi de rezultatul acestui experiment, motiv pentru care vor rămâne definitive aceste linii. În urma studiilor pe care le-am realizat în ultima perioadă, s-a constatat că numărul biletelor de călătorile vândute a crescut cu 5%. De asemenea, s-a observat o creştere a fluxului de călători, ceea ce ne-a determinat să suplimentăm linia 5 - 40, care face legătura între cartierele 4 - 5 şi Pescărie, cu încă două autobuze în programul de dimineaţă şi încă unul în cel de după-amiază”, a declarat şeful de Autobază RATC, Florin Chelu. El a precizat că odată cu unirea acestor linii s-a făcut economie de combustibil. Astfel, dacă până acum era nevoie de 10 tone pe zi de motorină, acum se consumă doar 9,2 tone. Pe viitor, RATC are în plan să comaseze şi alte linii de autobuz, însă abia după ce se va realiza un studiu privind mişcarea călătorilor. „Vom vedea ce trasee se pretează pentru a fi unite, astfel încât să nu facem curse nerentabile”, a spus Chelu. În ceea ce priveşte introducerea internetului gratuit pe autobuze, reprezentanţii RATC Constanţa spun că acesta funcţionează foarte bine în toate mijloacele de transport în comun.

CU OCHII PE FRAUDULOŞI Pentru a evita fraudele, RATC Constanţa a luat hotărârea ca periodic să fie schimbat câte ceva la biletul de călătorie. Acest lucru se va face la o lună şi nu-i va afecta pe călătorii care şi-au cumpărat mai multe bilete. „Deşi nu am avut cazuri de fraudare, vom schimba periodic culoarea sau anumite elemente de siguranţă, astfel încât să facem aproape imposibilă fraudarea lor. Vom face asta până când vom avea banii necesari să trecem la un ticketing performant, pe bază de cartelă electronică”, a spus şeful Serviciului de Exploatare din cadrul RATC, Marius Brătulescu. În altă ordine de idei, RATC are în studiu şi în implementare, în colaborare cu o firmă privată, o aplicaţie pentru planificarea transportului urban. Ce înseamnă asta? Fiecare cetăţean care nu cunoaşte bine configuraţia oraşului şi dispune de internet pe un telefon mobil poate să-şi planifice deplasarea. Adică, el va intra pe un site unde va găsi informaţii despre staţia de plecare, ce maşini poate folosi, tarife, staţiile pe care le are de parcurs şi timpul pentru a ajunge la destinaţie.

Taguri articol


12