Birocraţie dublată

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Birocraţie dublată

Economie 29 Iulie 2010 / 00:00 364 accesări

Ordonanţa de urgenţă privind combaterea evaziunii fiscale, aplicabilă de la 1 august, va întârzia afacerile intracomunitare cu cel puţin o lună, odată cu înfiinţarea Registrului Operatorilor Intracomunitari, sporind astfel costurile şi birocraţia, au declarat reprezentanţii Nexia International. „Societăţile comerciale care fac afaceri intracomunitare trebuie să se înregistreze la Registrul Operatorilor Intracomunitari, deşi există o astfel de entitate la nivel comunitar. De asemenea, trebuie să obţină cazierul judiciar şi cazierul fiscal al societăţii şi alte acte care necesită timp, dar şi costuri suplimentare, estimate la circa 50 euro pentru un asociat”, a declarat Beatrice Onica Jarka, partener în cadrul casei de avocatură Cunescu, Balaciu & Asociaţii. Ea a subliniat că, în cazul în care nu se înregistrează, societăţile comerciale nu mai pot face tranzacţii intracomunitare beneficiind de regimul TVA aplicabil tranzacţiilor în Uniunea Europeană, fiind nevoite să plătească 24% în plus. În acelaşi timp, riscă o amendă cuprinsă între 1.000 şi 5.000 lei. Printr-o astfel de măsură, statul a vrut să aibă control asupra tranzacţiilor intracomunitare, susţin reprezentanţii Nexia International, care consideră că la bază a stat un studiu potrivit căruia există evaziune fiscală mare în zona tranzacţiilor efectuate între societăţile din România şi societăţi fantomă din străinătate. „Era suficientă o mai bună gestionare a bazei de date existentă. Dar pentru că nu au găsit modalitatea de a face acest lucru, s-au gândit să dubleze birocratic acest demers”, susţin reprezentanţii Nexia.

Taguri articol


12