Documentele care se eliberau numai la Ministerul Sănătăţii (MS), respectiv certificatele de conformitate, cele care atestă obţinerea titlului de medic, dentist, farmacist specialist sau primar vor fi eliberate, din 1 septembrie, de către direcţiile de sănătate publică, a anunţat, ieri, ministrul Sănătăţii, Attila Cseke. “Prin acest sistem sperăm să reuşim eficientizarea activităţii în ceea ce priveşte munca birocratică. De altfel, în premieră, am prevăzut sancţiuni pentru funcţionarii care nu vor respecta noile prevederi. Medicii, farmaciştii sau asistenţii medicali vor fi scutiţi de drumurile pe care le făceau la Bucureşti pentru a depune actele necesare eliberării documentelor sau pentru eliberarea acestora. Mă aştept ca, în prima lună de la aplicarea noilor prevederi, să existe unele dificultăţi din partea direcţiilor de sănătatea publică până se vor obişnui cu noile atribuţii, dar aici sunt desemnaţi responsabili care vor fi instruiţi de reprezentanţii ministerului”, a declarat Cseke. El a mai spus că, din 2007, au fost eliberate 8.331 de certificate de conformitate pentru cei care vor să lucreze în clinici din străinătate. “După intrarea în vigoare a noilor reglementări, oamenii nu vor mai fi obligaţi să vină la MS să depună cererile pentru obţinerea unor acte, ci le vor depune la direcţiile de sănătate publice din localitatea unde au domiciliul”, a adăugat demnitarul. Pe site-ul MS va fi publicat Ghidul privind documentele care se depun la direcţiile de sănătate publică, precum şi a documentelor emise de MS care pot fi eliberate prin direcţiile de sănătate publică. Ghidul cuprinde detalii şi atribuţiile care revin instituţiilor pentru punerea în aplicare a noilor măsuri care se vor aplica de la 1 septembrie. După această dată, direcţiile de sănătate publică vor prelua solicitările privind eliberarea diverselor documente. În principiu, preluarea dosarelor se va face după verificarea actelor depuse, urmând a fi înregistrate numai dosarele care conţin documentaţia completă. Dacă dosarul este transmis prin poştă sau prin alt mod direcţiei de sănătate publică, dosarul se înregistrează, se verifică şi dacă este incomplet în termen de cinci zile lucrătoare se comunică solicitantului actele suplimentare care trebuie depuse. Dosarele complete se vor comunica MS, prin poşta militară, în termen de cinci zile lucrătoare. Dacă există anumite situaţii deosebite, direcţia de sănătate publică va solicita consultanţă direcţiei de specialitate a MS telefonic sau prin poşta electronică. În termen de 30 zile lucrătoare de la înregistrarea la MS se vor emite certificatele solicitate şi se vor comunica documentele direcţiilor de sănătate publică. Documentele se vor înregistra în registre speciale la direcţiile de sănătate publică şi se vor elibera titularilor sau împuterniciţilor acestora pe bază de semnătură. În cazul în care dosarele cu documente se transmit incomplet, MS va propune sancţionarea persoanelor vinovate, persoanele responsabile la nivelul direcţiei de sănătate publică şi a directorului executiv, cu diminuarea drepturilor salariale cu 5 - 20% pe o perioadă de până la 3 luni.