Birouri pentru adopţii mai rapide

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Birouri pentru adopţii mai rapide

Social 21 Martie 2009 / 00:00 633 accesări

Reprezentanţii Oficiului Român pentru Adopţii (ORA) vor iniţia un proiect de act normativ privind înfiinţarea unor birouri de adopţie în cadrul Direcţiilor Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) pentru eficientizarea procesului de adopţie. Secretarul de stat de la ORA, Bogdan Panait, a discutat cu directorii DGASPC din ţară şi din Bucureşti despre modalităţile prin care ar putea fi redus timpul de derulare a procedurilor de adopţie. S-a stabilit că adopţiile s-ar putea realiza mai rapid doar prin crearea de structuri şi proceduri standardizate la nivel naţional. În vederea reducerii timpului de derulare a procedurilor de adopţie, participanţii la reuniune au discutat propunerea ORA de organizare a unor birouri de adopţie standard în cadrul DGASPC, aflate în directa subordine a directorilor generali. Birourile de adopţie ar urma să aibă, într-o structură minimă obligatorie, un jurist, doi asistenţi sociali şi un psiholog, înfiinţarea lor putînd duce la reducerea timpului de derulare a adopţiilor. De asemenea, specialiştii cred că prin standardizarea birourilor de adopţie, autorizate de ORA, precum şi prin completarea atribuţiilor de control ale ORA, întreaga activitate de adopţie va fi eficientizată, profesionalizată şi coordonată la nivel naţional. Totodată, reprezentanţii ORA şi-au manifestat disponibilitatea de a veni cu programe de formare profesională pentru noile structuri. “Apariţia unui personal specializat este o condiţie esenţială pentru reducerea birocraţiei din sistem şi scurtarea timpului de realizare a adopţiilor”, susţine ORA. De asemenea, în cadrul întîlnirii s-a stabilit şi necesitatea demarării unor campanii pentru publicul larg, care să ducă la înţelegerea necesităţii parcurgerii tuturor etapelor de derulare a adopţiei. Potrivit directorului Direcţiei Judeţene de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului Constanţa, Petre Dinică, instituţia judeţului nostru beneficiază de un asemenea compartiment. “De cîţiva ani avem în componenţă un compartiment pus la punct, astfel încît adopţiile la Constanţa se desfăşoară în timpul cerut. Sînt, într-adevăr, judeţe care au nevoie de un birou special, cu o structură bine delimitată”, a explicat directorul Direcţiei din Constanţa.



12