Black Friday 2018 - nu mai pune botul la toate țepele!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Avertismentul Concurenței

Black Friday 2018 - nu mai pune botul la toate țepele!

Economie 14 Mai 2018 / 16:34 711 accesări
La 20% dintre produsele puse la vânzare de Black Friday 2017, prețurile „reduse“ erau mai mari decât în mod obișnuit, potrivit CC

La 20% dintre produsele puse la vânzare de Black Friday 2017, prețurile „reduse“ erau mai mari decât în mod obișnuit, potrivit CC

Românii trebuie să fie foarte atenţi la campaniile de tipul Black Friday şi să compare preţurile şi calitatea produselor, nu doar să aştepte ca autorităţile să sancţioneze magazinele care nu respectă legea, a declarat, luni, preşedintele Consiliului Concurenţei (CC), Bogdan Chirițoiu - „Oamenii ar trebui să-şi facă temele, să verifice preţurile care au fost înainte, pentru că online poţi să vezi şi preţuri mai vechi. Trebuie să se informeze mai bine. Preţurile online pot fi mai bune decât cele din comerţul tradiţional, însă magazinele induc consumatorilor percepţia eronată că produsele sunt mai ieftine în timpul promoţiilor“. Potrivit șefului CC, autorităţile trebuie să vegheze la respectarea legii, dar şi oamenii trebuie să facă un efort să nu pice în aceste capcane - „Noi, autorităţile statului, în special cei care se ocupă de protecţia consumatorului, trebuie să fim atenţi la respectarea legislaţiei privind promoţiile. Dar asta nu înseamnă că oamenii trebuie să se culce pe o ureche şi să nu fie atenţii la banii lor“. El a arătat că reprezentanţii CC au descoperit incidental aceste nereguli, în timp ce analizau aspecte legate de concurenţă, într-un caz în care o platformă online este suspectată că îşi privilegiază produsele proprii în dauna produselor unor terţi, în sensul că le poziţionează mai atractiv pentru consumatori - „Astfel, au fost găsite nereguli la promoţiile Black Friday, în majoritatea cazurilor, iar la 20% dintre produse, preţurile erau chiar mai mari decât în mod obişnuit. Am trimis datele către Protecția Consumatorilor, care poate aplica sancțiuni jucătorilor de profil“. Reamintim că la începutul lui mai, Concurența a publicat rezultatele unei anchete sectoriale în comerțul electronic, subliniind că cei mai mulți comercianți nu respectă legislația din domeniu, în cadrul campaniilor de reduceri - „Preţul la care se aplică reducerea (preţul de referinţă, care apare tăiat), afişat de comercianţii online, este mai mare decât nivelul prevăzut de lege, pentru aproximativ 80% dintre produsele monitorizate“.



12