ÎNCREDERE MAI MARE Ediția de Black Friday din acest an va aduce o creștere cu 30% a valorii tranzacțiilor online, comparativ cu anul trecut, până la peste 243 milioane lei, potrivit estimărilor PayU România, unul dintre cei mai mari procesatori naționali de plăţi. „Nu mai este o surpriză că Black Friday este cel mai așteptat eveniment în e-commerce. Dacă luăm în calcul valoarea totală a cumpărăturilor online de Black Friday, incluzând aici atât tranzacțiile achitate online, cât și cele cu numerar la livrare, ne așteptăm ca întreaga sumă să se ridice la peste 813 milioane lei“, spune managerul PayU, Marius Costin. El estimează că 35% din valoarea totală a tranzacțiilor procesate va proveni din plățile făcute cu un card în rate fără dobândă. Plata cu un singur click va avea și anul acesta o pondere importantă în prima parte a zilei de 16 noiembrie, datorită faptului că, prin această metodă, consumatorii achită rapid și în siguranță și se asigură că obțin produsul preferat. „Cele mai recente statistici arată că 40% dintre români cumpără online, iar 70% dintre ei fac achiziții lunare. Asta indică o maturizare a pieței de e-commerce și o constanță în comportamentul de consum online. În ultimii doi ani, metodele de plată cu cea mai mare creștere, respectiv plata în rate și cea cu un singur click, au scos în evidență poate cel mai important indicator de business - încrederea. Din ce în ce mai mulți români se pregătesc de Black Friday și aleg să plătească online, arătându-și astfel încrederea în magazin și în serviciile oferite“, mai spune Costin.
CÂND ȘI CUM Black Friday 2018 va avea loc pe 23 noiembrie 2018, dar și pe 30 noiembrie, la alte magazine. O strategie diferită este cea a campaniei lungi. Spre exemplu, la Flanco există o promoție desfășurată în perioada 26 octombrie - 16 noiembrie. Iată și câteva dintre magazinele care participă la campanie: Fashion Days, Miniprix, Elefant, Answear, eMAG, EvoMag, CEL, PC Garage, Flanco, Altex, MediaGalaxy, TeamDeals, Noriel, BestKids, Ecco, Modlet, Depurtat.ro, Cărturești, Nemira, Libris și Booking.com. Consiliul Concurenței va verifica dacă retailerii au umflat artificial prețul produselor, înainte de Black Friday. Oricine poate face însă asta, cu o simplă extensie gratuită pentru browserul web, precum Pricy și Price Tracker pentru Google Chrome sau Price Expert pentru Mozilla Firefox. Potrivit estimărilor PayU, valoarea medie a coșului de cumpărături se va menține în jurul a 600 lei, ca-n 2017.