Se vede treaba că e an electoral! Primăria Constanța a început să scoată de la naftalină proiectele neglijate încă de pe vremea când actualul primar Decebal Făgădău era doar interimar. Recent, pe site-ul Primăriei, a apărut un anunț care, dacă nu ne-ar everva foarte tare, ne-ar face să râdem. Este vorba despre „Achiziția Serviciului De Acces Internet 100 Mbps În 24 Locații În Cadrul Proiectului Black Sea Bike - Diversification Of The Tourism Services In Constanta - Balchick Cross Border By Bike - BSB”. Pentru cei care nu au aflat încă, „Black Sea Bike” este un proiect care, în cele mai frumoase visuri ale constănțenilor, le-ar fi dat posibilitatea locuitorilor și turiștilor să împrumute, gratuit, o bicicletă de la una dintre stațiile automatizate din oraș. Proiectul nu s-a derulat niciodată, în schimb, Primăria ne aburește că, deși era prevăzut să se încheie în 2017, el a fost finalizat, chipurile, în 2016, iar un an mai târziu, a mâncat 35.000 de lei pentru repararea stațiilor care nu au fost folosite niciodată.
Primăria Constanța scoate la iveală proiectele neglijate încă de pe vremea când actualul primar Decebal Făgădău era doar interimar. Luni, 25 februarie, pe site-ul www.primaria-constanta.ro, la secțiunea „Anunțuri achiziții publice și finanțări nerambursabile 2019” apare un anunț care, dacă nu ne-ar everva foarte tare, ne-ar face să râdem. Este vorba despre „Achiziția Serviciului De Acces Internet 100 Mbps În 24 Locații În Cadrul Proiectului Black Sea Bike - Diversification Of The Tourism Services In Constanta - Balchick Cross Border By Bike -BSB”. Pentru cei care nu au aflat încă, deși este puțin probabil, „Black Sea Bike”este un proiect care, în cele mai frumoase visuri ale constănțenilor, le-ar da posibilitatea locuitorilor și turiștilor să împrumute, gratuit, o bicicletă de la una dintre stațiile automatizate din oraș. Din păcate, acest proiect a fost un eșect răsunător care mai este scos la iveală, din când în când, înainte de alegeri.
CEA MAI NOUĂ ACHIZIȚIE PENTRU O PARAGINĂ DE PROIECT
Potrivit anunțului de achiziții postat luni, prin proiectul „Black Sea Bike - Diversification of the tourism Services in Constanta-Balchik cross border region by bike-BSB” s-au achiziţionat 24 staţii de biciclete dotate cu 390 biciclete. „Pentru a asigura funcţionarea sistemului este necesară conectarea staţiilor de biciclete la un server care să permită preluarea şi returnarea bicicletelor. Internetul asigură posibilitatea ca utilizatorii de biciclete sa aibă acces şi la alte servicii şi informaţii online. Având în vedere faptul că este de o importanţă majoră funcţionarea continuă, fără întreruperi, a legăturii între sediul primăriei şi locaţiile proiectului este necesar acces internet (100 Mbps) astfel încât activitatea să nu fie perturbată”, se arată în anunțul Primăriei. Același document arată și locurile în care sunt amplasate staţiile de biciclete care vor fi interconectate cu sediul primăriei (B-duI. Tomis 51): str. Mircea cel Bătrân, promenada de lângă Biserica Greacă, str. Remus Opreanu vizavi de Comandamentul Marinei, b-dul Elisabeta, scări Termele Romane, intersecţia str. Mircea cel Bătrân cu str. Ştefan cel Mare, b-dul Ferdinand, în faţa Mozaicului lângă Parcul Arheologic, teren Sala Sporturilor, intrarea în parc, teren b-dul Mamaia, intrare restaurant Capitol, zona Parc Tomis II - Victoria, intersecţia B-dul Tomis - B-dul Al. Lăpuşneanu, zona Dacia Ceas, teren City Park Mall - B-dul Al. Lăpuşneanu - Aleea Heracleea, teren parc Tăbăcărie - intrare zona CCINA - B-dul Al. Lăpuşneanu, intersecţie str. Cişmelei cu str. Dispensarului, zona de acces Campus, în spatele restaurantului Portofino, b-dul A. Lăpuşneanu, zona parc vizavi de Hotel Oxford, Staţiunea Mamaia, zona Hotel Perla, Staţiunea Mamaia, zona Hotel Meridian- Hotel Doina, Staţiunea Mamaia, zona Hotel Ovidiu, Staţiunea Mamaia, zona Castel, Staţiunea Mamaia, zona Hotel laki, Staţiunea mamaia, zona Hotel Modern, Staţiunea Mamaia, Hotel Central, Staţiunea Mamaia, Complex Bicaz, teren B-dul Mamaia, zona Pescărie - Cap Linie Autobuz, b-dul Mamaia, zona Delfinariu - Complex Comercial. Ceea ce nu scrie în anunț este faptul că, o mare parte dintre aceste stații au fost vandalizate în ultimul hal și au ajuns în paragină, din cauza nepăsării autorităților care au aruncat acest proiect la coșul de gunoi al paraginei.
ISTORIA UNUI PROIECT CHINUIT DE NESIMȚIRE
Inițial, potrivit socotelilor din hârtii, sistemul de bike-sharing ar fi trebuit să fie funcțional în noiembrie 2014, adică acum 4 (PATRU!!!) ani. Trecem peste faptul că primele stații au fost montate ABIA la sfârșitul lui 2015, când se apropiau alegerile, și abia în decembrie 2016 s-au făcut primele probe cu bicicletele montate la stații. Promisiunea Primăriei Constanța de la momentul respectiv era aceea că proiectul va deveni funcțional în martie 2017. Este inutil să mai menționăm de câte ori s-a spus că stațiile vor fi funcționale „în vară”. În acest caz, poate era bine să ni se spună și în ce an, pentru că suntem la sfârșitul sezonului estival 2018 și tot ce putem vedea (noi, dar și turiștii) sunt niște chestii pe care poți întinde covoare la bătut sau le poți mâzgăli cu graffiti, că numai stații de biciclete nu sunt. Ce să mai spunem de faptul că, în 2017, Primăria a cheltuit, din banii constănțenilor, aproape 35.000 de lei ca să repare stații de biciclete ce nu au fost utilizate niciodată. Și când credeam că toate limitele au fost atinse, ei bine, am dat de ceva care i-ar face invidioși chiar și pe zeii nesimțirii și ai minciunii. Pe minunatul site al Primăriei Constanța, http://www.primaria-constanta.ro, la secțiunea „Proiecte”, la categoria „Proiecte Transfrontaliere - Finalizate”, apare „Black Sea Bike”. Pe scurt, Primăria consideră că a FINALIZAT proiectul Black Sea Bike încă de la JUMĂTATEA LUI SEPTEMBRIE 2016. Atunci, de ce ne mai mirăm că nu s-a mai făcut nimic de mult? Un lucru mai avem de spus: dacă „Black Sea Bike” înseamnă suporturi de pus covoare la bătut, pentru siguranța tuturor, ar fi mai bine să evităm orice proiecte mai are Primăria în gând. Cine știe de ce ne mai lovim.