Aflată la a doua ediţie, Black Sea International Regatta va începe pe 27 mai, la Mangalia, avînd ca punct final Balcic, unde, pe 30 mai, va avea loc festivitatea de premiere. Regata va cuprinde trei zile de competiţie, constînd în şapte curse, o cursă offshore de 45 mile marine între Mangalia şi Balcic şi şase curse inshore, iar startul va fi dat pe 28 mai, ora 11:00, la Mangalia. Organizată de către Yacht Club România, cu sprijinul Yacht Club Pontos Varna şi Odessa International Yacht Club, competiţia beneficiază şi de suportul Turkish Offshore Racing Club şi Russian Offshore Racing Association. Juriul internaţional, alcătuit din judecători reprezentînd România şi Bulgaria, va fi prezidat de Ilker Bayindir, Turcia, Judecător International - International Sailing Federation (ISAF), iar principalul ofiţer de cursă va fi Marina Psichogiou, International Race Officer ISAF, Grecia. Sistemul de rating IRC International care va fi utilizat în cadrul competiţiei va fi supervizat de către Ludovic Abollivier, Franţa. După ce anul trecut, cele două mari premii puse în joc la cele două clase de concurs au fost împărţite între Bulgaria şi România - fiind cîştigate de către Petra, skipper Nikola Dukov, respectiv Teodora, skipper Lucian Dragomir, anul acesta, competiţia se va desfăşura în sistemul de rating IRC International (sistem utilizat în cadrul celor mai importante regate la nivel mondial ca Rolex Sydney Hobart Race, Fastnet Race, Commodore’s Cup UK, Campionatul de yachting offshore al Australiei, Campionatul de yachting offshore US). Sistemul de rating şi participarea internaţională de excepţie - Bulgaria, Ucraina, Rusia şi Turcia - va conduce la o competiţie dură pentru desemnarea celui mai bun echipaj de yachting offshore al Mării Negre în cadrul Black Sea International Regatta. “Este greu de spus cine va cîştiga anul acesta. Au apărut multe veliere performante “racere”, atît în România, cît şi în celelalte ţări participante, echipajele au experienţă de la prima ediţie, cînd au văzut ce poate face un echipaj profesionist în competiţie, iar sistemul de rating IRC International va “egaliza” performanţele yacht-urilor, astfel încît cel mai bun echipaj să cîştige. La ediţia de anul acesta avem 18 yacht-uri participante din Bulgaria, faţă de trei anul trecut şi şapte din Ucraina, faţă de două în 2008, cifre care arată importanţa acestei competiţii pentru Marea Neagră şi pentru România în acelaşi timp”, a declarat CEO Yacht Club România, Bogdan Alexandrescu. Ca şi în 2008, toate yacht-urile participante vor fi dotate cu un sistem automat de urmărire prin satelit, oferit de CASON. Astfel, publicul şi media vor putea urmări competiţia în timp real, pe internet, accesînd website-ul regatei, www.blacksearegatta.com.
Black Sea International Regatta este şi etapa întîi a Primului Campionat de Yachting Offshore al României - 2009 (www.yachtingoffshore.ro), iniţiat de către Yacht Club România, Campionat care cuprinde patru competiţii/etape: Black Sea International Regatta (27 - 30 mai Mangalia, Balcic); Cupa Bricul Mircea (7 - 9 august, Constanţa); Regatta Bavaria Blue Marine (29 - 30 august, Constanţa) şi Regata România (1 - 4 octombrie, Constanţa). Ca şi în 2008, Retromobil România este partenerul regatei, Raidul Mării Negre, în cadrul căruia peste 25 de maşini de colecţie au plecat din Bucureşti către Balcic, constituind o prefaţare a Black Sea International Regatta, cu o săptămînă înainte startul competiţiei.