Boagiu este contrazisă de specialişti

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Nici pomeneală de economie

Boagiu este contrazisă de specialişti

Eveniment 01 August 2011 / 00:00 784 accesări

După ce, vineri, la inaugurarea celor 21 de kilometri de pe autostrada A2, între localităţile Murfatlar şi Lazu, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că a pompat în economia românească nu mai puţin de 155 de milioane de euro, doar prin achiziţia de materiale de construcţii, lăsând la o parte locurile de muncă ce au fost create, specialiştii în domeniu reacţionează, precizând, la un post de televiziune naţională, că ţara noastră importă cele mai scumpe materiale pentru autostrăzi şi, în consecinţă, cheltuieşte mulţi bani de la buget. De exemplu, România importă anual 500.000 de tone de bitum în valoare de 250 milioane de euro. Bitumul românesc a dispărut de pe piaţă în martie 2011, după închiderea celui mai mare producător local, rafinăria Arpechim, controlată de OMV-Petrom, precizează specialiştii. „Poate fi acum desfiinţată platforma de rafinare de la Arpechim cu consecinţe directe asupra capacităţii de rafinarea a României dar, mai ales, asupra producţiei de bitum (...).Deci, vom scoate banii de la bugetul de stat în afara României”, a spus şeful Comisiei de Industrii din Camera Deputaţilor, Iulian Iancu. Specialiştii mai precizează că România este nevoită să scoată în acest an şi mai mulţi bani de la buget ca să cumpere bitum din import pentru că preţul acestuia a crescut de la 300 de euro pe tonă, la începutul anului, la peste 500 de euro pe tonă în prezent, explicaţia venind pe fondul creşterii preţului petrolului. „Singurul furnizor de bitum din România e în judeţul Bihor, care asigura cam 30%. În condiţiile acestea, norocul României este piaţa. Piaţa va spune în felul următor. Dacă nu am bitum în România la preţul ăsta, o să-l iau din altă parte”, explică Gheorghe Boeru, consultant infrastructură. De precizat că, după închiderea Arpechim, bitumul este adus din ţări precum Ungaria, Austria, Polonia, Bulgaria, Italia şi Serbia, dar cantitatea cea mai mare a bitumului importat provine din Ungaria şi Bulgaria.



12