Deşi statisticile europene au demonstrat, de fiecare dată, faptul că România este codaşa UE atunci când vine vorba de infrastructură rutieră, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, refuză să vadă penibilul situaţiei şi continuă să se laude cu „performanţele” realizate în timpul mandatului ei. Ea a declarat, ieri, că în 2011 au fost deschişi traficului 58 kilometri de autostradă, în prezent fiind în execuţie alţi 434 kilometri. „Compania de Autostrăzi a fost în topul companiilor din subordinea ministerului care au avut rezultate bune. În total, au fost 96 de contracte în valoare de 1,4 miliarde euro. De asemenea, au fost daţi în folosinţă în acest an 58 de km de autostradă”, a precizat Boagiu. Din păcate, potrivit analizelor realizate atât de specialiştii din România (cei care nu sunt deserviţi Cabinetului Boc), cât şi de cei ai instituţiilor europene, în ţara noastră, autostrăzile sunt de cel puţin două ori mai scumpe decât în alte state, sunt de proastă calitate şi sunt construite cu viteza melcului împiedicat. Astfel, în timp ce Germania cheltuieşte între şase şi 12 milioane de euro (în funcţie de sol) pentru un kilometru de autostradă, în România, autorităţile au plătit şi peste 20 de milioane de euro pentru un singur kilometru de autostradă. Preţul este unul dintre cele mai mari din Europa, în condiţiile în care Franţa a cheltuieşte, tot pentru un kilometru, doar 6,6 milioane de euro, iar Grecia doar 8,8 milioane de euro. De asemenea, dacă Germania a construit o autostradă de peste 200 de kilometri în doar patru ani, în România, pentru construirea celor 197 de kilometri ai Autostrăzii Soarelui este nevoie de peste 20 de ani, în prezent fiind finalizaţi doar 166 de kilometri (o mare parte din aceşti kilometri au fost finalizaţi în timpul regimului comunist, când au fost demarate lucrările). În ceea ce priveşte calitatea, un alt studiu european ne-a plasat pe ultimele locuri, după state precum Botswana.