Pentru că a fost trasă de mânecă, la sfârşitul anului trecut, de Comisia Europeană, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, încearcă să demonstreze că situaţia în ceea ce priveşte reabilitarea infrastructurii în România este sub control. Prin urmare, ea a atras atenţia companiilor care lucrează pentru proiectele feroviare Braşov - Constanţa şi care au înregistrat întârzieri că vor primi penalităţi pentru întârzierea lucrărilor. „Nu voi face nicio concesie nimănui şi întârzierile nejustificate vor fi penalizate. Colegii mei deja au calculat penalităţile pe care urmează să le aplice. Sunt 65 milioane euro calculate, ca penalităţi pe contractele de infrastructură. Nu ne place, dar asta este”, a precizat Boagiu. Decizia ministrului a fost luată după ce România a fost la un pas de a primi o corecţie de un miliard euro pentru întârzierea proiectelor feroviare finanţate din fondurile preaderare. Dacă în cazul fondurilor preaderare, Comisia Europeană este ca un Bau Bau care obligă Ministerul Transporturilor să respecte termenele şi parametrii lucrării, nu acelaşi lucru se poate spune despre banii investiţi în infrastructura rutieră. La nivel naţional sunt tronsoane de autostrăzi unde lucrările stagnează, fără ca autorităţile centrale să ia vreo măsură, dar şi autostrăzi care, la mai puţin de doi ani de la darea în folosinţă, au intrat în reparaţii capitale. Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, dacă în Uniunea Europeană, în perioada 2007 – 2010, traficul feroviar a crescut cu 6%, în România a scăzut cu 36%, iar viteza medie a transportului pe calea ferată a scăzut cu aproape 42%, din cauza lipsei investiţiilor.