În 2012, în România au loc alegeri parlamentare. Prin urmare, nu e de mirare că guvernanţii au început deja campania electorală. Printre cei mai activi agenţi de campanie se numără ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, care s-a plimbat pe şantierele tuturor viitoarelor autostrăzi pentru a demonstra că se face treabă, chit că nu se vede la nivelul cetăţeanului de rând. Ultima vizită de lucru a avut loc ieri, la Constanţa, unde ministrul s-a deplasat la podul de la Cernavodă, recent dat în folosinţă, după ce a fost închis pentru reabilitare. „Ceea ce s-a întâmplat pe acest şantier ne arată că se poate atunci când avem de-a face cu un constructor serios”, a declarat Boagiu. Trist este faptul că respectivii constructori serioşi sunt găsiţi (sau devin serioşi, depinde de caz) numai în pragul alegerilor, până în acel moment pe şantierele patriei dormindu-se cu spor, în timp ce banii publici intră în buzunarul cui trebuie.
ÎN PREZENT, ROMÂNIA ARE DOAR 350 DE KILOMETRI DE AUTOSTRADĂ CIRCULABILĂ (NU ÎN EXECUŢIE SAU ÎN PLANURI PENTRU CINCINALE VIITOARE!), FIIND PE ULTIMUL LOC ÎNTRE ŢĂRILE DIN EUROPA DE EST. ŢARA NOASTRĂ ESTE DEPĂŞITĂ DE POLONIA, CARE ARE 837 KM DE AUTOSTRADĂ, DE CEHIA, CU 727 DE KM, DE UNGARIA, CU 696 KM, ŞI CHIAR ŞI DE BULGARIA, CU 459 KM
Dar, de la nivelul Ministerului Transporturilor, aceste cifre fie nu se văd, fie sunt considerate irelevante.
LAUDE PESTE LAUDE După vizita la podul de la Cernavodă, ministrul Boagiu s-a deplasat pe şantierul Autostrăzii Soarelui, mai exact pe tronsonul Cernavodă – Medgidia. „Lucrările sunt în grafic. Dacă se continuă în ritmul ăsta, la vară vom circula pe acest tronson, pe un fir”, a spus ministrul Transporturilor. Ea a profitat de ocazie pentru a preciza că toate investiţiile din ultimul an în infrastructură (finalizarea tronsonului de cale ferată Bucureşti – Constanţa şi deschiderea liniei de feribot între Constanţa şi Turcia) au fost posibile mulţumită politicii responsabile a Guvernului. Ceea ce ministrul nu a menţionat este faptul că imediat după finalizarea lucrărilor la calea ferată dintre Constanţa şi Bucureşti, a fost impusă restricţie de viteză pe tronsonul respectiv, care nu rezista temperaturilor mari înregistrate în vară. În ceea ce priveşte linia de feribot, aceasta a fost realizată cu nave turceşti, pentru că cele două feriboturi româneşti au fost lăsate să stea degeaba în dană până le-au expirat toate actele.
TERMEN NERESPECTAT Dovadă a faptului că lucrurile nu sunt chiar atât de roz precum le prezintă ministrul Transporturilor stă faptul că ieri a expirat termenul pentru finalizarea a (atenţie!) 11 kilometri de şosea şi a cinci kilometri de bretea ale şoselei de centură a Constanţei, iar acest termen nu a fost respectat. Dacă în urmă cu aproape două luni, ministrul şi premierul Emil Boc s-au prezentat la Constanţa pentru a celebra deschiderea a... patru kilometri ai şoselei de centură (finalizaţi la timp), de această dată nici măcar nu s-a pomenit de întârzierea lucrărilor, vizita axându-se doar pe Autostrada Soarelui.