În ciclul “Ce-i lipseşte chelului…” se înscrie şi linia de mare viteză, de până la 300 de kilometri pe oră, ce va dubla practic Coridorul IV, aflat în plin proces de reabilitare şi care se află sub tutela celei mai îndatorate companii româneşti, CFR. Compania promite că studiile de fezabilitate vor fi gata la anul, iar proiectarea şi construcţia vor începe după 2016. \"Proiectul pe care toată lumea îl tratează cu scepticism - linia de mare viteză care urmează să lege Ungaria de România, se află aici deja, se elaborează studiul de fezabilitate pentru a putea ulterior să trecem la finanţarea lui\", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Ministerul Transporturilor vrea să construiască o linie de cale ferată complet nouă între Arad, Bucureşti şi Constanţa. Pe această linie trenurile vor putea circula cu viteze de până la 300 de kilometri pe oră. \"Este vorba de a lega frontiera ungară sau Szeged - frontiera ungară, Arad, Timişoara, o localitate intermediară, Braşov probabil, Bucureşti şi apoi Constanţa\", a declarat Emanoil Culda, director programe europene CFR. Cu alte cuvinte, noua linie va fi chiar paralelă cu Coridorul IV, aflat de zece ani în proces de rebilitare pentru viteze de 160 km pe oră care necesită fonduri de câteva miliarde de euro. Mai mult, în prezent CFR ar avea nevoie de peste zece miliarde de euro pentru reabilitarea a peste 5.500 de kilometri de cale ferată foarte degradată, adică jumătatea din reţeaua naţională, pe care în prezent şi în viitorul apropiat circulă şi vor circula trenuri de marfă şi trenuri locale. Să mai ţinem cont şi de faptul că cealaltă jumătate a reţelei naţionale a fost vândută deja la fier vechi sau urmează, iar resursele umane aferente au fost disponibilizate? Şi, paradox total: există bani pentru noua cale ferată, dar pentru cea eche nu? \"O estimare, aş spune foarte aproximativă, pentru că nu există toate datele legate de traseu, ar fi în jur de 10 miliarde de euro \", a mai spus Culda.