Nici măcar un dezastru cum a fost cel din Japonia nu a împiedicat statul român să facă bani pe spatele cetăţenilor lui, care, disperaţi să se reîntoarcă în ţară, au fost dispuşi să plătească oricât pentru a cumpăra un bilet de avion. Ca urmare a nemulţumirilor exprimate de românii care s-au întors din Japonia, vicepreşedintele departamentului de transporturi din cadrul PSD, Dragoş Titea, a solicitat, ieri, explicaţii companiei aeriene de stat Tarom pentru preţurile exagerate practicate pentru românii care au revenit în ţară de la Tokyo. „Preţul solicitat pe un bilet Tarom a fost de două sau de trei ori mai mare decât la altă companie. Preţul cerut de compania Tarom a fost de 1.707 euro, iar în aceste condiţii, din peste 500 de cetăţeni care am preconizat noi că sunt în aeroport la data respectivă şi doreau să revină în ţară au venit doar 30 de persoane. În plus, marea parte dintre românii din Japonia nici măcar nu a fost anunţată de oficialităţi de existenţa acestor curse”, a spus Titea, solicitând Tarom explicaţii cu privire la preţul solicitat pentru cursa Tokyo - Bucureşti. El a menţionat că ţări precum Franţa sau Marea Britanie au pus la dispoziţie cetăţenilor săi curse gratuite pentru a reveni în ţară. Titea a prezentat preţurile practicate de alte companii de transport aerian, precum British Airways (831 euro), Alitalia (917 euro), KLM (982 de euro) şi Air France (989 de euro), menţionând că, în cazul României, Guvernul Boc a susţinut că suportă jumătate din preţul fiecărui bilet. Drept scuză, primul-ministru Emil Boc a declarat, referitor la faptul că au existat nemulţumiri din partea românilor aflaţi în Japonia, care au trebuit să plătească o parte din preţul cursei aeriene spre România, că „nu se pot face acte de caritate pe bani publici”. Şi ministrul de Externe, Teodor Baconschi, a fost chestionat pe marginea acestui subiect, el precizând că românii din Japonia au un nivel de trai destul de bun, adăugând că le-a fost oferit un bilet subvenţionat cetăţenilor care au decis să revină în ţară în urma seismului produs în arhipelagul nipon la 11 martie. Referitor la acuzele aduse, reprezentanţii Tarom au declarat că preţurile au fost calculate în funcţie de taxele şi serviciile la sol, mai mari în cazul companiilor care nu au curse regulate. „Tarom nu a vândut niciun bilet individual pe cursa către Japonia. Biletele individuale sunt vândute de companiile aeriene doar în cazul curselor regulate. Nu există acord aerian bilateral între România şi Japonia care să permită operarea de curse regulate”, au spus reprezentanţii operatorului aerian naţional.