Boc, la poarta „Raiului”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Audienţe asiatice

Boc, la poarta „Raiului”

Politică 12 August 2011 / 00:00 640 accesări

VIZITĂ După ce au fost trimişi la „plimbare” de către autorităţile române, refuzându-li-se oferta de a investi masiv în infrastructura din România, chinezii l-au primit, în aceste zile, pe premierul Emil Boc, care s-a dus să-şi ceară scuze şi să-i „roage” pe asiatici să se întoarcă şi să investească în ţara noastră. Numai că, „rugăminţile” lui Boc nu sunt privite cu ochi buni de Opoziţie. În acest sens, Departamentul de Transporturi al PSD susţine că, întrucât guvernanţii PDL au anulat mai multe contracte de infrastructură care trebuiau realizate de chinezi, vizita lui Emil Boc şi a Ancăi Boagiu în China va rămâne fără rezultate. „Având în vedere faptul că PDL a fost partidul care a anulat contractele pentru centura Bucureştiului şi podul de la Brăila, negociate în parteneriat Public - Privat în 2003 şi 2004, nimeni din China, în afară de dialogurile pur protocolare, nu va sta de vorbă la modul serios cu ei. Ce o să le explice Boagiu cu privire la contractele pe care acelaşi „ministru dezastru”, Gheorghe Dobre, le-a anulat, având în vedere faptul că şi ea se evidenţiază în activitate doar cu anularea contractelor şi cu inducerea în eroare a populaţiei vizavi de preţul cu care se încheie un contract de construcţie pentru autostrăzi?”, se arată într-un comunicat al departamentului. PSD adaugă că „este de salutat faptul că Boagiu încearcă să-şi ceară scuze prin această vizită în China”. „Însă ne întrebăm şi o întrebăm pe doamna ministru prin acest comunicat: O să facă o încredinţare directă sau care este motivul pentru care PDL anunţă cu surle şi trâmbiţe această vizita în China? Să înţelegem că nu vor fi licitaţii!? Parcă acest lucru era reproşat în cazul contractului cu Bechtel. În nici un caz nu reproşează guvernului Năstase faptul că a încheiat un contract de autostradă cu 5,5 milioane de euro pe kilometru şi ei îl renegociază a 3-a oară pentru a-l închide la sfert de kilometri cu 14 milioane de euro pe kilometru”, mai spun social-democraţii.

SCUZE PENTRU CHINEZI Într-o notă ironică, vicepreşedintele Senatului, Dan Voiculescu, spune că deşi vizita în China a premierului are loc foarte târziu, acest lucru demonstrează că, spre deosebire de Traian Băsescu, care îndemna miniştrii să evite banii chinezilor, Emil Boc pare a avea uneori „o capacitate de înţelegere net superioară”. „Am susţinut constant dezvoltarea relaţiilor economice cu China. Chiar din anul 2010, printre soluţiile economice propuse includeam şi necesitatea atragerii investiţiilor chineze. Însă Traian Băsescu, lipsit de cele mai elementare cunoştinţe economice, declară oficial în 6 ianuarie 2011, într-un mesaj adresat membrilor Guvernului, că spera „că miniştrii nu vor cădea în plasa unei poveşti de genul să luăm nişte bani din China”. Între timp, întreaga Europa „a căzut în plasă”. În primele 6 luni din 2011, chinezii au investit peste 100 de miliarde de euro în Europa, în ţări precum Spania, Italia, Franţa sau Ungaria. Cu fonduri chinezeşti s-au construit repede şi ieftin mii de kilometri de autostradă în Uniunea Europeană şi s-au creat, direct şi indirect, peste un milion de locuri de muncă”, scrie Voiculescu pe blog.



12