Compania americană Boeing se temea, în 2008, că EADS încearcă să ofere mită unor oficiali din Guvernul de la Bucureşti, pentru a-i convinge să achiziţioneze avioane Airbus pentru compania aeriană TAROM, conform unui document obţinut de WikiLeaks, publicat de ”El Pais”. Într-o telegramă datată 31 iulie 2008, transmisă de ambasada americană la Bucureşti, ambasadorul Nicholas Taubman relatează o discuţie cu reprezentantul regional pentru vânzări al Boeing, Monte Frazier, care îi prezentase intenţia companiei americane de a obţine un contract pentru vânzarea a până la zece aparate Boeing 737 către TAROM, a cărui valoare ar fi putut ajunge la un miliard de dolari. ”Totuşi, Boeing este îngrijorat de informaţiile potrivit cărora EADS nu intenţionează să concureze corect şi ar putea încerca să influenţeze în mod incorect oficiali-cheie din Guvern, pentru a favoriza Airbus”, se arată în nota diplomatică. Într-o întâlnire desfăşurată la 25 iulie, Frazier prezentase o acuzaţie potrivit căreia era posibil ca EADS să fi oferit ca mită 3% din preţul de vânzare în cazul încheierii unui contract, ca mită pentru oficiali din Guvernul României. Conform notei diplomatice, Frazier avea contacte bune cu conducerea TAROM şi aprecia că directorii acesteia înclină spre cumpărarea de avioane Boeing 737. ”Totuşi, aceiaşi directori TAROM au preferat să aştepte până s-au putut întâlni în particular cu directori Boeing, în afara României, la Farnborough Air Show, pentru a prezenta acuzaţiile potrivit cărora unor oficiali din Ministerul Transporturilor şi biroul prim-ministrului li s-ar fi oferit mită pentru a obliga TAROM să cumpere avioane noi de la EADS”, precizează documentul diplomatic american.
Nota diplomatică prezintă motivaţiile economice pentru ca TAROM să cumpere avioane Boeing, adăugând că ambasada de la Bucureşti a oferit sprijin Boeing, fiind de acord să susţină punctul de vedere al companiei americane pe lângă Guvernul României, ”atunci când aceasta devine potrivit”. ”Lăsând deoparte acuzaţiile de mituire, presiunea politică asupra României pentru a alege un avion european este considerabilă”, afirmă documentul american. ”Ambasada intenţionează să ofere asistenţă Boeing pentru a se asigura că o eventuală competiţie este corectă şi transparentă. Faptul că TAROM este o companie deţinută integral de stat include politica în ceea ce ar trebui să fie o decizie strict economică”, conchide fostul ambasador american la Bucureşti.