Timp de 14 seri, pe parcursul unei luni, între 25 octombrie și 23 noiembrie, melomanii și iubitorii baletului s-au bucurat, au râs și au plâns, copleșiți de emoție, urmărind evenimentele incluse pe agenda celei de-a 40-a ediție a Festivalului Internațional al Muzicii și Dansului. Longevivul eveniment, organizat de Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”, cu sprijinul Ministerului Culturii, s-a încheiat duminică seară, cu unul dintre cele mai emoționante spectacole de operă din repertoriul puccinian: „Boema”, care se prezintă rar pe scena tomitană.
Mai bine de două ore și jumătate, publicul a trăit clipe de deznădejde și de bucurie alături de cei patru studenți boemi, lipsiți de bani, dar nu și de inspirație: poetul Rodolfo (tenorul Răzvan Săraru), pictorul Marcello (baritonul Daniel Reem din Statele Unite ale Americii), muzicianul Schaunard (baritonul Marius Eftimie - debut) și filosoful Collin (basul Constantin Acsinte).
„ÎMI PLACE FOARTE MULT LA CONSTANȚA” Rolul delicatei Mimi a fost interpretat de soprana japoneză Akiko Hayakawa, pe care publicul a mai văzut-o, în cadrul festivalului, într-o altă operă din repertoriul lui Puccini, în „Turandot”, unde a întruchipat rolul principal. „M-am simțit foarte bine. Partenerul meu de scenă, Răzvan Săraru, m-a ajutat foarte mult. Facem un cuplu muzical foarte potrivit. Voi reveni pe această scenă anul viitor, probabil în luna ianuarie, în opera „Trubadurul”. Îmi place foarte mult în România, la Constanța. Mă simt foarte bine aici, oamenii sunt foarte drăguți, frumoși, primitori. E frumos la Constanța”, a spus soprana din Țara Soarelui Răsare, Akiko Hayakawa.
BUCURIA MUNCII BINE FĂCUTE „Opera „Boema” e un spectacol plin de emoție, care se cântă rar. În general, spectacolele lui Puccini sunt intense și pline de viață. „Boema” e un spectacol cu durere, bucurie și, mai ales cu moarte. Puccini a compus foarte frumos finalul acestei opere. A fost impresionant. Am fost onorat să o am ca parteneră de scenă pe soprana Akiko Hayakawa, care e o mare soprană, de o sensibilitate rară și cu o știință a frazei extraordinară”, a spus interpretul lui Marcello, tenorul Răzvan Săraru. „Acest festival cu tradiție se încheie după multă trudă, dar cu o sudoare care dă multă bucurie, bucuria muncii bine făcute. Opera e mai actuală decât credem noi. Sunt învechiți cei care o fac prost”, a mai spus Răzvan Săraru.
Din distribuția „Boemei” au mai făcut parte: Stela Sîrbu (Musetta), Laurențiu Severin (Benoit/ Alcindaro) și Florin Diaconescu din București (Parpignol). Conducerea muzicală a spectacolului i-a aparținut maestrului Gheorghe Stanciu.