“Bomba plutitoare” a ajuns la Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

“Bomba plutitoare” a ajuns la Constanţa

Eveniment 18 Mai 2013 / 00:00 1415 accesări

FINAL DE DRUM După aproape două luni de învârtit în rada exterioară a Portului Constanţa, portcontainerul german „MSC Flaminia” (a cărui încărcătură a speriat autorităţile portuare din Franţa şi Anglia) a acostat în dana 38 a Portului Constanţa, după ce a primit avizul de a intra în port pentru a descărca deşeurile mai întâi, iar apoi să-şi continue drumul până la Şantierul Naval Daewoo-Mangalia, pentru reparaţii. „Nava Flaminia a acostat la dana din zona operatorului portuar Umex, unde au fost îndeplinite toate condiţiile cerute de legea română privind protecţia mediului. Estimăm că nava o să rămână în jur de 15 - 20 de zile. Între timp, o echipă de la Şantierul Naval din Mangalia are misiunea de a pregăti terenul pentru echipele care vor intra în magazii în vederea descărcării navei”, a spus prefectul Eugen Bola. El a afirmat că substanţele solide vor fi băgate la o centrifugă, iar apa va fi scoasă şi decontaminată şi ar urma să ajungă la o societate din Prahova. Numai că autorităţile de acolo spun că nu vor permite ca apele uzate de pe nava MSC Flaminia să fie epurate la Ploieşti. Bola a dăugat că singurii care se expun riscurilor sunt cei care vor lucra la bordul navei, însă nici ei nu sunt în pericol dacă respectă normele de protecţie a muncii.

INCENDIU DEVASTATOR Reamintim că drama echipajului de pe portcontainer a început pe 14 iulie 2012, când la bord a izbucnit un incendiu. Au urmat alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat, iar unul a fost dat dispărut. „Nava a avut 2.875 de containere sub genericul mărfuri generale, din care 149 au fost cu substanţe chimice. Problema este că în urma exploziei s-a declanşat un incendiu extrem de violent, iar temperatura în magazii a crescut la peste 1.000 de grade. Astfel, multe dintre containere au fost distruse, iar substanţele s-au amestecat. În prezent, noi avem informaţia că în trei dintre magaziile navei s-ar mai găsi 110 containere, 8.000 tone de deşeuri metalice (containerele deteriorate) şi 1.000 de tone de şlam (amestec de substanţe chimice cu apă şi agent de stingere a incendiilor folosit de echipajele de intervenţie care au stins focul de la bord)”, a mai spus prefectul Bola.



12