Bomba plutitoare se decontaminează în Grecia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
“Flaminia” părăseşte portul Constanţa

Bomba plutitoare se decontaminează în Grecia

Eveniment 19 Octombrie 2013 / 00:00 1242 accesări

Calificată în presa internaţională drept o bombă toxică plutitoare, după ce nu a fost primită în niciun port din Europa, nava germană „Flaminia“ se pare că va părăsi ţara noastră. Potrivit afirmaţiilor prefectului Constanţei, Eugen Bola, singurul autorizat să vorbească despre acest subiect, descărcarea deşeurilor de la bordul „Flaminia“ a fost stopată. „S-a primit o solicitare din partea armatorului privind plecarea navei din Portul Constanţa, pentru decontaminare, în Grecia. Nu este deloc uşoară situaţia armatorului, pentru că acesta avea actele în neregulă încă din martie. În prezent, armatorul urmează toate procedurile pentru a-şi primi documentele necesare”, a declarat Bola. El a precizat că, până în prezent, de pe navă au fost descărcate 2.000 tone de deşeuri metalice şi şleamuri (n.r. - aşchii). „Au găsit un refugiu în Grecia, unde legislaţia le permite distrugerea deşeurilor. În România nu este permisă distrugerea deşeurilor, ci doar valorificarea acestora”, a explicat prefectul Constanţei. Potrivit afirmaţiilor lui Eugen Bola, după ce nava va ajunge la decontaminare în Grecia, aceasta se va întoarce în România, mai precis la Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries, pentru reparaţii.

ISTORIC Povestea navei a început în vara anului trecut, mai exact în iulie. „MSC Flaminia“, încărcată cu 2.875 de containere, a plecat într-o cursă din portul Charleston, de pe coasta estică a Statelor Unite, cu destinaţia Anvers, Europa. 150 de containare erau încărcate cu substanţe destinate industriei chimice, iar restul aveau diverse mărfuri: de la maşini la bunuri de larg consum. În 14 iulie 2012, în mijlocul Atlanticului, pe navă au avut loc explozii, în urma cărora centrul ambarcaţiunii a fost cuprins de flăcări. SOS-urile disperate ale comandantului nu au rămas fără răspuns. Trei nave de salvare au sosit şi echipajul a fost salvat. Însă doi membri ai echipajelor de salvare au murit. Mai bine de zece luni, nava „Flaminia“ a fost plimbată prin apele internaţionale şi în cele din urmă, în mai 2013, a fost adusă în România. Şi aici au fost ezitări, însă, până la urmă, autorităţile şi-au dat acceptul şi de atunci vasul stă în Portul Constanţa.



12