Afişele de la casele de schimb valutar induc în eroare tot mai mulţi consumatori. Clienţii fie nu văd afişul pe care scrie comisionul, fie încurcă cursul valutar cu cel pentru CEC-urile de călătorie sau pentru alte instrumente de schimb. „Cele mai multe reclamaţii le-am primit, în această vară, de la turişti din zona Eforie - Costineşti. Angajaţii caselor de schimb valutar îi pun mai întîi să semneze bonul şi abia după aceea le dau banii. Pentru că nu au citit cu atenţie ce au semnat, cei mai mulţi dintre ei au fost păgubiţi. Am primit mai multe sesizări, dar dacă au semnat bonul fiscal, noi nu mai putem face nimic. De aceea recomandăm foarte multă atenţie la primirea bonului. Consumatorii trebuie să citească aceste documente fiscale şi să nu le semneze decît dacă sînt de acord cu condiţiile tranzacţiei. În caz contrar, îşi pot cere valuta înapoi”, a declarat inspectorul şef adjunct al Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa, ing. Gheorghe Trandafir. Numărul mare al sesizărilor primite de oficiile pentru protecţia consumatorilor din toată ţară a dus la elaborarea unui proiect de lege care să oblige casele de schimb să afişeze un singur curs, în aşa fel încît consumatorii să nu mai confunde cursurile între ele. Proiectul a fost deja redactat, urmînd a fi depus la Camera Deputaţilor pe 1 septembrie.